نسخه چاپی

كارشناسان پیش بینی می كنند؛

احتمال افزایش قمیت مسكن

افزایش قیمت حامل‌های انرژی منجر به بالا رفتن قیمت تمام شده ساخت و ساز خانه‌ خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، محمد وطن‌پور - کارشناس مسکن، درباره تاثیر اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها بر بازار مسکن اظهار کرد: به نظر می‌رسد همگی این تغییرات منجر به افزایش قیمت تمام شده مسکن شود.

وی تاکید کرد: مساله مهم در بازار مسکن، میزان عرضه و تولید است که در سال گذشته با افزایش تولید در این بخش مواجه بوده‌ایم اما با توجه به افزایش قیمت، قدرت خرید با کاهش مواجه بود.

وطن‌پور افزود: اگر قیمت‌ها باز هم افزایش پیدا کند در مجموع میزان خرید کمتر می‌شود مگر این که دولت تسهیلاتی برای کمک به خریداران در نظر بگیرد تا بتواند فاصله به وجود آمده بین قدرت خرید و نرخ عرضه‌کنندگان مسکن را پر کند.

این کارشناس مسکن ابراز امیدواری کرد میزان عرضه و تقاضا در جامعه به تعادل مورد قبول برسد.

وی درباره اولویت‌های دولت در بخش مسکن اظهار کرد: دولت می‌تواند در سطوح و طبقات مختلف به این بخش کمک کند اما مهمترین وظیفه دولت کمک به اقشار کم درآمد و ضعیف برای خانه‌دار شدن است.

به عقیده وطن‌پور دولت می‌تواند به طور عمومی فضای کسب و کار را در بخش مسکن تسهیل کند و با پیگیری‌ طرح‌هایی مثل مسکن اجتماعی در حوزه عمومی نیز وارد شود.

این کارشناس مسکن با بیان این‌که میزان مبالغ تسهیلات بانکی پایین است، تصریح کرد: افراد می‌توانند با تجمیع این وام‌ها، بازار املاک کوچک را گرم کنند ولی این مبالغ برای خرید واحدهای بزرگتر تاثیر چندانی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است امکانات برای وام‌های بلند مدت نیز در دسترس عموم قرار بگیرد تا این امر بتواند به کمک میزان تقاضا در جامعه منجر شود.

وطن‌پور درباره نام‌گذاری امسال به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: باز کردن گره‌های اقتصادی مردم که مسکن که یکی از آن‌ها به شمار می‌رود، می‌تواند از دل مشغولی‌ها در این زمینه کم کند؛ به طوری که جهاد اقتصادی نیز اتفاق بیفتد.

این کارشناس مسکن درباره پیش‌بینی خود از بازار مسکن اظهار کرد امیدواری کرد که رشد و رونق به بازار مسکن بازگردد که این امر هم مستعد سرمایه‌گذاری‌های بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: اگر امسال میزان قیمت‌ها در سطح متعادلی بالا رود و به منطق برسد می‌توانیم شاهد افزایش حجم معاملات در بازار باشیم که این امر خود پایه‌ای برای رونق بازار در سال‌های آتی است.

۱۳۹۳/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...