نسخه چاپی

چرا ترافیك مارا می كشد؟

ترافیك یكی از مهمترین مشكلاتی است كه این روزها در جامعه ما به چشم می خورد و باید به نوعی با آن مبارزاتی انجام شود اما این امر اصلا مورد توجه قرار نمی گیرد.

به گزارش مشرق، ترافیک یکی از عواملی است که در سراسر جهان و همچنین در کشور ما بسیار به چشم می خورد به یکی از موعضلات جامعه بشری تبدیل شده است. در ادامه با این مسئله بیشتر آشنا می شویم و آن را بیشتر بررسی می کنیم.

بهتر است ابتدا بررسی کنیم که چه شهرهایی به عنوان پرترافیک ترین شهر های دنیا شناخته می شوند در این لیست چین مانند هر لیست دیگری در صدر جدول قرار دارد و پس از ان نیز به ترتیب شهرهای مکزیکوسیتی، ژوهانسبورگ، دهلی نو و میلان در رتبه های چهارم تا پنجم هستند.
بر اساسا تحقیقاتی که محققان انجام داده اند به طور متوسط مردم جهان روزانه در حدود 40 دقیقه از وقت شان را در ترافیک سپری می کنند و اگر در طول یک سال ان را حساب کنید عدد 165 ساعت را بدست خواهید آورد که برای تلف کردن عمر در ترافیک بسیار زیاد است.

ترافیک باعث شده است که محققان دانشگاه ام ای تی در آمریکا به فرمول های ریاضی و منطقی در مورد ترافیک برسند. همچنین این در بین تحقیقات به دو دلیل بسیار مهم در مورد ترافیک نیز رسیده اند.

دلیل اول: مهمترین دلیلی که می تواند باعث کند شدن حرکت و یا ایجاد ترافیک باشد ترمزهای بی جای راننده های ناشی است که باعث می شود تا یاق افرادی که در پشت سر اوقرار دارند نیز دچار اختلال در حرکت بشوند و همچنین ترافیک های بی مورد ایجاد می شود.

دلیل دوم: این دلیل که در کشور ما شاید به عنوان مهمترین دلیل شناخته شود تعداد بسیار زیاد ماشین ها و همچنین استاندارد نبودن اتوبان ها است. این امر به مانند یک قیف می ماند که مقدار زیادی ماشین نمی توانند از یک گذرگاه کوچک عبور کنند و همین باعث به وجو آمدن ترافیک های سنگین می شود.

اما در ترافیک نیز مردم عکس العمل های متفاوتی از خودشان نشان می دهند. آمار نشان می دهد که در هنگام ترافیک 34 درصد از افراد دست روی بوق می گذارند و 27 درصد نیز فریاد می زنند. در ادامه 17 درصد از مردم سعی می کنند از نور بالای ماشین استفاده کنند و همچنین افراد بی ادب که از حرف های رکیک استفاده می کنند نیز جمعیت 19 درصدی دارند. 9 درصد باقی مانده نیز سعی می کنند تا با انجام کارهای متفاوت وقت خودشان را بگذرانند.

اما از نکاتی که باید برای حفظ سلامتی در ترافیک نیز رعایت کرد نباید غافل شویم. بهترین حالت برای اینکه صندلی اتومبیل را قرار دهید زاویه 135 درجه است چرا که در این حالت صندلی فرم بسیار خوبی دارد و کمر شما نیز کمتر دچار آسیب می شود و بدترین حالت نیز حالت 90 درجه است.

البته از دیگر مشکلاتی که ترافیک می تواند برای شما ایجاد کند نیز نباید غافل شویم چرا که با گیر کردن در ترافیک و این که بیش از حد مجبور هستید پشت ماشین و روی صندلی بنشینید میزان کلسترول خون شما بالا می رود و این می تواند باعث کم خوابی و همچنین چاقی شما شود.

همچنین میزان سکته قلبی در هنگام ترافیک بسیار بالا می رود چرا که میزان استرس در این زمان بسیار بالا است و همچنین ترافیک باعث می شود تا شما در طول یک سال دو هزار و 183 دقیقه از زمان خوابنان را از دست بدهید.

اما برای این که از مرگ به وسیله ترافیک فرار کنید بهتر است تا از وسیله های عمومی استفاده کنید چرا که با کم کردن تنها 20 دقیقه از میزان رانندگی خودتان درطول روز 14 درصد کمتر دچار کمر درد می شوید و 20 درصد کمتر چاق می شود و همچنین مهمترین نکته این است که تا 300 درصد کمتر دچار سکته قلبی می شوید.

۱۳۹۱/۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...