نسخه چاپی

نظر خاتمی درباره «مردم خداجو» عوض شد!

سید محمد خاتمی با اشاره به بی‌حرمتی به روز عاشورا و پاره كردن عكس امام خمینی(ره) گفت: ما در برخورد با این دو موضوع اشتباه كردیم.

به گزارش نما به نقل از جهان، سید محمد خاتمی در جمع برخی از اصلاح طلبان افزود: موسوی هم اشتباه کرد که آمد و کسانی که پرچم‌های امام حسین(ع) را روز عاشورا آتش زدند و عکس امام را پاره کردند، مردمی خداجو معرفی کرد. ما نباید سکوت می‌کردیم. ما و موسوی باید اعلام موضع می‌کردیم. خیلی از این‌ها بهایی و منافق بودند و از فضا سوءاستفاده کردند و دنبال اهداف خودشان بودند. جامعه ایران نمی‌پذیرد که یک عده خداجو! بیایند و به امام حسین(ع) توهین کنند. مگر منافق خداجوست؟ همه اشتباه کردیم. مجمع روحانیون هم اشتباه کرد که در این زمینه سکوت کرد.

گفتنی است خاتمی چند ماه پیش در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی پرسید، چرا شما از سال ۸۸ تا کنون، علیه فتنه و اقدامات فتنه گران موضع نگرفتید؟ پاسخ داد: من رهبر یک جریان هستم؛ از جانبازی که در زندان است (اشاره به یکی از فتنه گران بازداشت شده) تا رقاصه های آمریکا در گروه ما هستند و باید حواسم به همه آنها باشد.

تلاش خاتمی برای وساطت برخی علما با هدف بازگشت به صحنه سیاسی

همچنین خبرنگار جهان مطلع شد که وی در جلسه ای دیکر گفته ‌است: بعد از سال ۸۸ بنای ما بر سازش و تعامل با نظام بود، اما چه کسی باید واسطه ما و رهبری می‌شد؟

وی با گلایه از عدم وساطت آقایان هاشمی رفسنجانی و سید حسن خمینی افزود: هاشمی و سید حسن هم معلوم نیست چه‌ کار می‌کنند! و معلوم نیست که نظام، همه آن‌ها را تحویل بگیرد که واسطه شوند. بقیه هم که نامردی می‌کنند و گزارش غلط می‌دهند. من به برخی از آقایان در قم گفتم که واسطه شوید، اما نیامدند. الآن باید برویم و آدم‌های مرضی‌الطرفینی بیاوریم که واسطه شوند. مانند آقایان شبیری زنجانی، امامی کاشانی، جوادی آملی و... تا ما مسائل خود را با نظام حل کنیم. این‌ها میانه رو هستند و وجهه دارند.

خاتمی با متهم کردن برخی به «برنامه‌ریزی دقیق» برای جلوگیری از نزدیک شدن او به رهبر انقلاب گفت: باید با روحانیت کار کنیم. در میان روحانیت هم علاقه‌مند به جریان اصلاحات زیاد است، اما نتوانسته‌ایم از این فضا استفاده کنیم. سراغ آن‌ها نرفتیم، این ضعف ما بود.

خاتمی افزوده ‌است: جامعه روحانیت مبارز را ببینید؛ رفتند و جامعه وعاظ را تشکیل دادند. اما ما نتوانستیم. ما فاصله خودمان را با مردم و روحانیت کم نکردیم و نتوانستیم یک رابطه خوب برقرار کنیم.

وی گفته ‌است که باید کارگروهی تشکیل شود و پیشنهاد‌هایی که مطرح می‌شود را به مرحله عمل برساند.

۱۳۹۳/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...