نسخه چاپی

افزایش دقت موشك‌های بالستیك با تدبیر رهبری

معاون آماد، ‌پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد كل نیروهای مسلح، افزایش دقت موشك‌های بالستیك را مرهون تدبیر رهبری عنوان كرد.

به گزارش نما، سردار سید محمد حجازی معاون آماد، ‌پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم اختتامیه جشنواره علمی تحقیقاتی علوم پزشکی سپاه که صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله(عج) برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های پربار و عینی این دانشگاه جهت توسعه علمی کشور گفت: امسال سال اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی و عزم ملی نام‌گذاری شده است و اقدامات ما در حوزه علوم و تحقیقات باید ما را به اهداف این نام‌گذاری نزدیک کند و البته اقدامات خوبی در این مسیر در حال انجام است.

وی افزود: علم ثروت‌آفرین است و اقتصادی شکوفاست که برپایه علم و دانش قرار داشته باشد. حتی امروز فرهنگ نیز برپایه علم و دانش است.

معاون آماد،‌ پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد:‌ امروز فرهنگ جوامع غربی به دلیل مرجعیت آنها در حوزه علمی در دنیا در حال حکمرانی است و شما می‌توانید آثار فرهنگی جوامع غربی را در تمام دنیا ببینید.

سردار حجازی گفت: ما هم اگر بخواهیم اثرگذاری فرهنگی خود را تقویت کنیم، باید به دنبال حرکت علمی باشیم و حرکت علمی نیز بدون عزم و مدیریت جهادی امکان‌پذیر نخواهد شد.

وی افزود: آنچه تاکنون انجام شده است ثمره روحیه جهادی و مدیریت بسیجی بوده است و ما هر کجا به پیشرفت و توسعه‌ای می‌بینیم انجام شده نتیجه انگیزه بسیجی است.

معاون آماد،‌پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد:‌ خوشبختانه روند شکوفایی علمی نیز به سرعت در حال انجام است و دستاوردها واقعا شگفت‌انگیز است البته منشاء پیشرفت‌های علمی کشور ما مرهون رهبری است و مقام معظم رهبری پرچمدار اصلی رشد و توسعه علمی هستند.

سردار حجازی با اشاره به مواردی از رهنمودهای مقام معظم رهبری گفت: در موضوع موشک‌های بالستیک مقام معظم رهبری گفتند که به دنبال دقت بالای موشک‌ها باشید اما برخی از محققان عقیده داشتند که این مسئله در موشک‌های بالستیک قابل تحقق نیست و ما باید به سراغ موشک‌های کروز برویم.

وی افزود: زمانی که ما در این بخش به امر رهبری تمرکز کردیم به دستاوردهای افتخارآفرینی رسیدیم که خود عزیزان متولی این امر نیز می‌گفتند که ما تصور نمی‌کردیم که به چنین جایی برسیم.

معاون آماد،‌پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد:‌در بحث سامانه‌ای که قرار بود از یکی از کشورها خریداری شود و زمانی که به خاطر فشارهای سیاسی این سامانه را به ما ندادند،‌مقام معظم رهبری به ما گفتند که شما خودتان به دنبال ساخت این سامانه بروید و به حمدالله امروز این دستاوردها بسیار شگفت‌انگیز است و به زودی اطلاعات آن منتشر خواهد شد.

سردار حجازی گفت: در بحث ساخت سامانه‌ دیگری که قرار بود همکاری بین ما و یکی از کشورها صورت بگیرد. قرار بود تا نیروی انسانی برای ساخت این سامانه از طرف ما تامین شود و نرم‌افزار نیز از طرف آنان نوشته شود اما بعد از مدت 3 سال ما به این نتیجه رسیدیم که این کار با این همکاری امکان‌پذیر نیست و بحث نرم‌افزار نیز به صورت مستقل باید توسط خودمان انجام شود.

وی افزود: در تمام حرکت‌ها و تحقیقات علمی ما باید همین گونه باشیم و به دنبال کار درون‌زا و حرکت علمی از داخل باشیم تا بتوانیم به رشد و پیشرفت دست یابیم.

منبع: فارس

۱۳۹۳/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...