نسخه چاپی

ابلاغ پیام ویژه نواز شریف به حسن روحانی

منابع پاكستانی از سفر سریع مشاور نخست‌وزیر پاكستان به منظور ابلاغ پیام ویژه نواز شریف به حسن روحانی خبر دادند و گفتند: اسلام‌آباد می‌خواهد تا در مورد تمایل خود برای داشتن همكاری مشاركتی با ایران بار دیگر به مقامات این كشور اطمینان دهد.

به گزارش نما به نقل از فارس، نیوز اینترنشنال به نقل از مقامات عالی‌رتبه پاکستانی از سفر سرتاج عزیز مشاور نخست‌وزیر پاکستان در امور امنیت ملی و خارجه به تهران خبر داد.

بر اساس این گزارش، این مقام پاکستانی برای ابلاغ پیام ویژه نواز شریف نخست‌وزیر این کشور به حسن روحانی ریاست‌جمهوری ایران به سرعت به تهران سفر کرده است. قرار است نواز شریف در ۱۱ می به تهران سفر کند.

همچنین سرتاج عزیز که وزیر امور خارجه پاکستان وی را در این سفر همراهی می‌کند، با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران پیش از بازگشت به پاکستان دیدار خواهد کرد. قرار این مقامات امروز به کشور خود باز‌گردند.

هیچ اعلام رسمی در مورد این سفر صورت نگرفته است، اما شاهدان دیپلماتیک از اهمیت این سفر با توجه به سابقه وضعیت منطقه خبر داده‌اند.

به گفته منابع عالی‌رتبه دیپلماتیک، پاکستان تمایل دارد تا روابط تاریخی خود با ایران را حفظ کند. دولت پاکستان علاقمند است تا سفر ۲ روزه نخست‌وزیر این کشور به ایران سازنده و نتیجه‌ محور باشد.

این منابع افزودند: پاکستان برای پیدا کردن راه خود در رابطه با ایران هیچ بی‌اعتمادی را نمی‌خواهد؛ در صورتی سوءتفاهمی میان دو کشور مسلمان و دوست ایران و پاکستان وجود داشته باشد، سفر سرتاج عزیز به برطرف کردن آن کمک خواهد کرد.

اسلام‌آباد می‌خواهد تا در مورد تمایل خود برای داشتن همکاری مشارکتی با ایران بار دیگر به مقامات این کشور اطمینان دهد.

منابع پاکستانی گفتند: خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان، واردات برق از ایران و دیگر موضوعات مرتبط با همکاری‌های اقتصادی به طور برجسته در مذاکرات ۲ کشور در جریان سفر نخست وزیر پاکستان به ایران مورد بحث قرار خواهد گرفت.

همچنین نخست‌وزیر پاکستان از ریاست‌جمهوری ایران برای بازدید از این کشور دعوت به عمل خواهد آورد.

۱۳۹۳/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...