نسخه چاپی

واریز پول‌‌های‌ بلوكه‌شده به‌ حساب بانك‌ مركزی

قائم مقام بانك مركزی با اعلام این خبر كه ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلاراز پول‌های بلوكه شده در حساب بانك مركزی قرار دارد،گفت: در مجموع ۵ قسط از ۸ قسط پول‌های بلوكه شده به حساب بانك مركزی واریز شده و مابقی از طریق بانك ژاپنی واریز می‌شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، اکبر کمیجانی امروز در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولتی در سال 93 یکی از دلایل اصلی تورم موجود در جامعه را نشأت گرفته از سیاست‌های انبساطی پولی و مالی دانست و اظهار داشت: در صددیم با اعمال سیاست‌های پولی و مالی مناسب تورم جامعه را کنترل کنیم.

وی با اشاره به اینکه به دلیل تحریم های بین المللی و محدودیت روابط خارجی کشور در بخش عرضه اقتصاد با موانعی روبرو شده است، افزود: با بهبود روابط اقتصادی ایران و کشورهای خارجی تاحدودی بخش عرضه اقتصاد کشور از حالت کسادی خارج شده و با رفع موانع موجود التهابات بازار تا حد مطلوبی کاهش پیدا می‌کند.

کمیجانی در ادامه صحبت‌های خود با بیان این مطلب که اخیرا گشایش‌هایی نیز در روابط خارجی صورت گرفته و 5 قسط از 8 قسط پول‌های بلوکه ایران آزاد شده است، گفت: سه قسط منابع بلوکه شده ایران در حال حاضر با ارزش دو میلیارد و 350 میلیون دلار از اقساط 4.2 میلیارد دلار در حساب بانک مرکزی قرار دارد. دو قسط بعدی نیز از طریق بانک‌های ژاپن به زودی به حساب بانک مرکزی واریز خواهد شد.

وی اضافه کرد: البته سه میلیارد دلار از منابع خارجی 4.2 میلیارد دلاری نیز که مشمول محدودیت بودند آزاد خواهند شد.

کمیجانی در رابطه با گشایش‌های ال سی‌ها نیز تصریح کرد: هم اکنون 20 تا 30 میلیون دلار گشایش ال سی انجام گرفته است.

وی در ادامه صحبت‌های به تصمیم اخیر دولت در ارائه ارز مبادله‌ای به بخش‌هایی از تولید اشاره کرد و گفت: مقرر است صنایع از جمله صنایع خودرو و واردات قطعه ارز مبادله‌ای اختصاص پیدا کند.

کمیجانی مهمترین تصمیم اخیر دولت را اصلاح قیمت حامل‌های انرژی عنوان کرد و گفت: تا حد قابل توجهی آثار تورم ناشی از اصلاح حامل‌های انرژی را کنترل خواهیم نمودو از تفکیک نرخ ارز جلوگیری می‌کنیم.

وی یکی از دلایل نوسانات اخیر بازار ارز را التهابات مناطق بیرون کشور از جمله اوکراین که باعث افزایش قیمت طلا شده بود عنوان کرد و گفت: این موضوع باعث شد تا تقاضا در بازار ارز افزایش پیدا کند و فضا برای سو استفاده کنندگان بازار ارز به وجود آید.

۱۳۹۳/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...