نسخه چاپی

اختراع دستگاه سنجش شوت فوتبال در دانشگاه تبریز

رئیس دانشگاه تبریز گفت: در حوزه ورزش، دستگاه دو كاره تقویت و سنجش شوت فوتبال و ضربات دست و پا در هنرهای رزمی از سوی دكتر سعید دباغ نیكو خصلت به ثبت اختراع رسیده است.

به گزارش نما به نقل از قدس آنلاین، محمدرضا پورمحمدی، برنامه ریزی برای تبدیل ایده به پدیده و تجاری سازی دستاوردهای علمی اساتید را از اولویت های این دانشگاه دانست و گفت: مدیریت امور فناوری و مرکز رشد برای حمایت از این اختراعات از چنین طرح هایی تاسیس شده است.
وی ثبت 15 اختراع توسط دکتر ابراهیم بابایی با همکاری دانشجویان دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر را از جمله این موارد برشمرد و افزود: جبران کننده فلش ولتاژ شبکه، مبدل ولتاژ dc به ac چند سطحی، تنظیم کننده ولتاژ شبکه سه فاز، اینورتر چند سطحی با تعداد قطعات کم تر، ساختاری عمومی برای اینورترهای چند سطحی، مبدل چند سطحی با تعداد ادوات الکترونیک قدرت کمتر،اینورترهای چند سطحی با ساختار ضربدری، مبدل چند سطحی کاسکاد با تعداد کلیدهای کاهش یافته، سیستم بازتاب دینامیکی ولتاژ، مبدل چند سطحی با کلیدهای یک طرفه کاهش یافته و رگولاتور ولتاژ شبکه با تعدا کلیدهای کاهش یافته از جمله اختراعات در حوزه مهندسی برق و کامپیوتر می باشد.
رییس دانشگاه تبریز یادآور شد: در حوزه شیمی نیز طرح هایی همچون طراحی و ساخت نیدل جدید استخراجی بر پایه پلیمرهای قالب مولکولی، توسط دکتر جوانشیر جوزن و سعید محمد سرورالدین بهینه سازی شرایط تهیه رزین پلی استر غیر اشباع نوع اورتو از سوی دکتر عبدالرضا میر محسنی و آی سان خلیق و ساخت ماسک تنفسی با قدرت جذب بالا برایso2 هوا توسط سید میثم قوشخانه طرح هایی است که ثبت اختراع شده اند.
پورمحمدی، در ادامه با اشاره به اختراعات در حوزه علوم دامی و کشاورزی نیز گفت: ساخت کیت الایزای غیر مستقیم برای تشخیص بیماری نئوسپوروزیس در گاو، توسط دکتر احمد نعمت الهی، دکتر غلامعلی مقدم و رضی اله جعفری، فرآیند ساخت واکسن تری والان کلی باسیلوز طیور، از سوی دکتر ذوالفقار رجبی و طراحی و ساخت و ارزیابی سامانه لغزش سنج تراکتوری با روش اندازه گیری کششی، توسط مهران نقدیان از دیگر اختراعات این دانشگاه می باشد.
رییس دانشگاه تبریز عنوان کرد: در حوزه ورزش نیز دستگاه دو کاره تقویت و سنجش شوت فوتبال و ضربات دست و پا در هنرهای رزمی از سوی دکتر سعید دباغ نیکو خصلت و در بخش عمران هم ساخت سیستم محدود کننده جابجایی در قابهای خمشی فولادی مقاوم شده با کابل توسط محمدرضا فرج پور و یوسف حسین زاده توران به ثبت اختراع رسیده است.
به گفته وی، در حوزه مکانیک نیز کنترل الکترونیکی شیرهای گاز به صورت پیوسته توسط غلامرضا مرامی و علی موید و مولد سخت افزاری دنباله اعداد تصادفی دیجیتالی توسط محمد علی بادامچی زاده و سحرانه قائمی از دانشکده ریاضی اختراع شده است.

۱۳۹۳/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...