نسخه چاپی

مردم چه انتظاری از مصاحبه رئیس‌جمهور دارند؟

مردم انتظار دارند رئیس‌جمهور امشب درباره كدام مسائل گزارش دهد؟

به گزارش نما، وبسایت خبر آن‌لاین که دو تن از مدیران آن هم‌اکنون به عنوان معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد و دبیر اطلاع‌رسانی دولت فعالیت می‌کنند، سوال مذکور را به اقتراح مردم گذاشته و این پیام‌ها را از مردم دریافت کرده است: خواهشا درباره بازار ارز و ارزش پول ملی و احترام پاسپورت ایرانی صحبت کنند./ مگه دفعات قبل چی گفته که حال می‌خواد بگه بجز یه مشت حرف تکراری و بدون عمل و انگار تمام وعده‌های انتخاباتی رو فراموش کرده/ بگه که از کی خرید مسکن برای کارگر و حقوق‌ بگیر متصور میشه؟ دلار چرا بالا رفته؟ کلیداشو هنوز داره یا گمشون کرده؟/ از شیب ملایم گرانی هم که صحبت کرده بودند، بگویند از شیب ملایم و بنزین 75 درصد گران شده لطفا صحبت کنند/ برای گرانی‌هایی که این دولت درست کرده، می‌خواهند چکار کنند؟/ امیدوارم این شیب که گفتند زیاد بالا نره/ این تورم چند ماه اخیر چطور میشه؟ آیا شعار شما این بود؟/ در این دولت فقط حرف از تورم پائین می‌زنند ولی هنوز اجناس گران می‌شود. من در یک شرکت تولیدی هستم و به وضوح می‌بینم که اکثر اجناس گرون شده. والا دیگه بسه با مردم صداقت داشته باشید. سوال کنید تورم الان در دولت شما چقدره؟ این بود برنامه 100 روزه...؟ به نظر ایشون الان وضعیت بهتره نسبت به دولت قبلی؟... کارمندانی که حقوقشان 20 درصد افزایش پیدا کرده چطور باید با نرخهای جدید زندگی کنن؟

در ادامه این کامنت‌ها می‌خوانیم: گوش مردم از حرف پر است، کی عمل می‌کنند؟/ آقای روحانی چرا باید کارمند و کارگر پیش از دریافت حقوق ماهیانه خود مالیات پرداخت کنند در صورتی که غالب تجار، دلالان کالا، دارندگان کلان ملک و زمین، شرکتهای بزرگ و کوچک دولتی و خصوصی و... رانت‌خواران مشهود در جامعه به انحای مختلف با فرار مالیاتی سودهای میلیاردی به جیب بزنند؟ چرا به جای اینکه فشار بر ثروتمندان میلیاردی بیاید یعنی با افزایش مالیات آنها بودجه تامین شود این فشار بر طبقه متوسط و پایین با وضع مالیات ارزش افزوده و گرانی ارز و غیره می‌آید؟

یادآور می‌شود دو مصاحبه تلویزیونی دکتر روحانی با مردم به خاطر اصرار دولت بر تعیین مجریان و عدم طرح سوالات جدی کارشناسان و توقعات مردم، با انتقادات گسترده در افکار عمومی و صاحب‌نظران رسانه مواجه شد مبنی بر اینکه ارائه گزارش یک‌طرفه، نیازی به برنامه زنده یا مجری و مصاحبه‌کننده دارد.

در همین حال سایت آریا با طرح این سوال که روحانی با مردم چه می‌گوید؟ نوشت: فقط 2 میلیون و 400 هزار نفر از دریافت یارانه انصراف داده‌اند و او مجبور است برای اجرایی کردن فاز دوم به دولتش دستور دهد تا براساس معیارهایی، حجم قابل توجهی از ثبت‌نام‌کنندگان را حذف کند. موضوعی که اگر مدیریت نشود می‌تواند برای او مانند ماجرای سبد کالا مسئله‌ساز شود. روحانی البته با یک موضوع دیگر هم مواجه است. براساس تصمیم کابینه‌اش، سوخت به میزان قابل توجهی گران شده که می‌تواند تاثیر فراوانی روی قیمت‌ها بگذارد. قیمت‌هایی که به گفته او در این چند ماه دولت یازدهم کنترل شده و گرانی‌ها تا حد مشهودی متوقف شده بود. حالا روحانی باید در این مورد به مردم توضیح قانع‌کننده‌ای دهد.

آریا می‌افزاید: حاشیه‌هایی که حتی گاه بر متن هم غلبه کرده بود. او در گفتگوی اول با سه مجری در قاب تلویزیون حاضر شد که انتقادهای فراوانی را به همراه داشت. همسویی و همسخنی بیش از حد مجریان موجب شده بود که مخاطبان این برنامه را نوعی مونولوگ بدانند.

عزت‌الله ضرغامی در دیداری که با «احمدرضا شهیدی‌فر»، «محمود احمدی ‌افزادی» و «ندا سپانلو» داشت در مورد این برنامه چنین گفته بود «رئیس دفتر ریاست‌جمهوری مجوز حضور شما در این گفت‌وگو را از من اخذ کرده بود. البته در خصوص ترکیب افراد و اشکالات وارد بر اجرای 3 نفره برای یک برنامه یک‌طرفه و گزارشی، نظر مشورتی به آنان داده بودم. انتقادهای زیادی که از جناح‌های مختلف به شما وارد شد، بدون اطلاع از پشت صحنه و هدف‌گذاری خاص برای این گفت‌وگو بوده است و این انتقادها از ارزش و جایگاه شما در رسانه ملی نمی‌کاهد.»

۱۳۹۳/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...