نسخه چاپی

حدادعادل در همایش بزرگ فرهنگیان تهران:

110شبكه فارسی زبان ضد این انقلاب است

حداد عادل گفت: بدون سبك زندگی اسلامی به اقتصاد مقاومتی نمی‌رسیم و این سبك از دل فرهنگ اسلامی به وجود می‌آید.

به گزارش نما به نقل از فارس، غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در همایش بزرگ فرهنگیان تهران با عنوان «معلم دیده‌بان فرهنگی» که عصر امروز در سالن همایش تفاهم برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: همیشه نزدیک به پایان سال عموم مردم از خود می‌پرسند مقام معظم رهبری امسال چه سؤالی را مطرح می‌کنند و با توجه به اینکه در 4 اسفند ایشان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، می‌توانستیم حدس بزنیم اقتصاد در شعار امسال وجود دارد و بعضی‌ها حدس می‌زدند ایشان امسال را سال اقتصاد مقاومت اعلام کند.

وی ادامه داد: دو چیز جدید بود یکی افزودن فرهنگ در کنار اقتصاد و دیگری عزم ملی و مدیریت جهادی که باید در این شعار تأمل کنیم و در اینکه اقتصاد در کشور مهم است، هیچ کس شک ندارد و ما وارث اقتصاد بیمار در قبل از انقلاب بودیم و بعد از انقلاب نیز به دلایل گوناگون نتوانستیم در اقتصاد به آرمان‌های مطلوب برسیم.

حداد عادل با بیان اینکه اقتصادمان مسئله زیادی دارد، افزود: در دو سه سال اخیر فشار اقتصادی که از اول انقلاب وجود داشته است، بیشتر شده و دشمنان خودشان اظهار می‌دارند که سخت‌ترین تحریم تاریخ را تحمیل کرده‌ایم تا آشوب اجتماعی ایجاد شود.

وی گفت: هنوز هم عمده تحریم‌ها برقرار است و فرق زیادی ایجاد نشده است و مقام معظم رهبری از دو سه سال پیش گفتمان اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده‌اند و خطوط کلی را به مجمع تشخیص مصلحت دادند و مجمع آن را در اولویت قرار داده و پس از بحث و بررسی، مقام معظم رهبری آن را ابلاغ کردند.

وی ادامه داد: آن چیزی که خیلی‌ها تعجب کردند این بود که مقام معظم رهبری فرهنگ را در کنار اقتصاد قرار دادند و این اولین سالی بود که فرهنگ در شعار سال قرار داشت و بنده فکر می‌کنم دلیل آن، این است که عده‌ای تصور می‌کنند با روی کار آمدن دولت جدید باید از مواضع‌مان عقب‌نشینی کرده و تجدید نظر کنیم.

این نماینده مجلس افزود: این افراد تصور می‌کنند با دولت جدید فرصت گسترده‌تری دارند تا با بعضی روزنامه‌ها و مجلات این اندیشه را تبلیغ کنند و مقام معظم رهبری می‌خواهند این خطر را گوشزد کنند که فکر نکنید مشکلات اقتصادی که دشمن تحمیل کرده با عقب‌نشینی از مواضع و سنگرهای فرهنگی انجام می‌شود و این اشتباه است.

وی به سخنرانی مقام معظم رهبری در ابتدای سال اشاره کرد و گفت: توصیه می‌کنم سخنرانی ایشان را از سایت رهبری مطالعه کنند.

حداد عادل افزود: این شعار دلایل ایجابی نیز دارد و آن این است که رهبری سبک زندگی اسلامی را مطرح کرده‌اند و تصور بنده این است که بدون سبک زندگی اسلامی به اقتصاد مقاومتی نمی‌رسیم و این سبک از دل فرهنگ اسلامی به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: اگر خواسته باشید سبک زندگی غربی را دنبال کنیم، تا ابد اسیر و زندانی هستیم و نمی‌توانیم در تولید و اقتصاد به اقتصاد مقاومتی برسیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از 120 شبکه ماهواره ای فارسی زبان، 110 مورد آنها ضد این انقلاب هستند، افزود:‌ عده‌ای پای ماهواره می‌نشینند و شبکه‌های ماهواره‌ای با هر تصمیمی که دولت می‌گیرد، با برگزاری میزگردی سعی می‌کنند تصمیم دولت را خنثی کنند و همزمان با پخش این برنامه‌ها، زیرنویس‌های تبلیغاتی برای محصولات غربی برای مخاطبان پخش می‌شود که در آن وسایل آرایشی، ورزشی و غیره را تبلیغ می‌کنند و باید خودمان را از این الگوهای غربی خلاص کنیم.

حدادعادل با یادآوری اهمیت سبک زندگی گفت: بدون سبک زندگی اسلامی اقتصاد مقاومتی حاصل نمی‌شود و در جامعه‌ای که فقر و مشکلات اقتصادی گسترش داشته باشد باید منتظر فساد، فحشا و بزهکاری باشیم و اینها همه فرهنگ‌سوز بوده و فرهنگ از طریق سبک زندگی بر روی اقتصاد اثر دارد و اقتصاد نیز از طریق فقر بر فرهنگ اثرگذار است.

این نماینده مجلس به عزم ملی و مدیریت جهادی اشاره کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری در عزم ملی همه را مورد خطاب قرار داده است و خواهان اراده همگانی هستند و در کنار آن از مسئولین مطالبه دارند که آن را با مدیریت جهادی درخواست کردند یعنی به روحیه جهادی اول انقلاب بازگردیم.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری می‌خواهد ما را به حد بالای اخلاص ببرد و اینکه مسئولان قدر ملت را دانسته و پست و مقام را نردبان ترقی قرار ندهند و این روح مدیریت جهادی است.

۱۳۹۳/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...