نسخه چاپی

آمریكا موشك‌های هدایت‌پذیر به سوریه فرستاد

نشریه «تایمز» به نقل از منابعی در میان مخالفان سوری از ارسال موشك‌های دوش‌پرتاب هدایت‌پذیر توسط آمریكا به سوریه خبر داده و نوشته بخشی از این تجهیزات به دست مخالفان رسیده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، نشریه «تایمز» چاپ لندن روز سه‌شنبه از آغاز ارسال موشک‌های هدایت‌پذیر از سوی آمریکا به سوریه خبر داده است.

بنا بر این گزارش، واشنگتن به تازگی محموله‌های دوش‌پرتاب‌های هدایت‌پذیر ضدتانک را به سوریه ارسال کرده است. منابعی در مخالفان دولت سوریه می‌گویند این محموله‌ها قرار است به دست گروهک «حرکه حزم» برسد که یکی از زیرمجموعه‌های گروه موسوم به «ارتش آزاد سوریه» است.

به ادعای تایمز، تاکنون 5 قبضه از این دوش‌پرتاب‌ها به دست مخالفان رسیده و آن‌ها توانسته‌اند با آن 4 تانک ارتش سوریه در استان ادلب را هدف قرار دهند.

مخالفان سوری دیروز همچنین با صدور بیانیه‌ای از دولت انگلیس خواسته‌اند رویه تازه دولت آمریکا را سرمشق قرار داده و ارسال تسلیحات سنگین به سوریه را آغاز کند. انگلیس اصلی‌ترین حامی اروپایی مخالفان سوری به شمار می‌رود و علاوه بر چند میلیارد پوند کمک مالی، تاکنون چند دور نیز میزبان نشست‌های موسوم به «دوستان سوریه» بوده است.

هفته گذشته نیز پایگاه صهیونیستی «دبکا» از ارسال دوش‌پرتاب‌های SA-16 و همچنین موشک‌های «تاو» به سوریه خبر داد. آنطور که این پایگاه گزارش داده، این تسلیحات با همکاری آمریکا و عربستان و از دو مسیر ترکیه و اردن به سوریه منتقل شده است.

دبکا در گزارش خود به دولت آمریکا توصیه کرده که مخالفان را به 10 هزار موشک «تاو» و 5 هزار دوش‌پرتاب SA-16 مجهز کند، چرا که مقادیر کمتر از این، نمی‌تواند تاثیری در میدان نبرد داشته باشد. به نوشته دبکا، این تسلیحات اکنون در بازارهای سیاه در دسترس است و عربستان و قطر نیز برای پرداخت هزینه خرید آن‌ها، آمادگی دارند.

۱۳۹۳/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...