نسخه چاپی

فرار دیپلمات آلمانی از دست آدم ربایان

یك دیپلمات آلمانی هنگامی كه افراد مسلح ناشناس ظاهرا قصد ربودن وی در صنعا، پایتخت یمن، را داشتند زخمی شد.

به گزارش نما، مقام‌های امنیتی و سفارتخانه‌ آلمان در یمن اعلام کرد یک دیپلمات آلمانی هنگامی که افراد مسلح ناشناس ظاهرا قصد ربودن وی در صنعا، پایتخت یمن را داشتند، زخمی شد.



به گفته‌ این مقامات، این حادثه روز دوشنبه (۸ اردیبهشت، ۲۸ آوریل) در منطقه‌ حدا در جنوب یمن و زمانی روی داد که افراد مسلح با یک خودروی بدون پلاک، جاده‌ نزدیک سفارت آلمان را مسدود کردند.



این دیپلمات آلمانی که وابسته‌ سیاسی برلین معرفی شده است توانست، از دست افراد مسلح فرار کند.



به گزارش پرس تی وی، یک منبع آگاه در سفارت آلمان در این باره گفت: «یکی از دیپلمات‌ها به هنگام شلیک افراد مسلح به سوی خودروی وی که ظاهرا در تلاش برای آدم‌ربایی صورت گرفت، زخمی شد.»



سخنگوی وزارت امور خارجه‌ آلمان نیز گفت: «وزارت امور خارجه‌ و سفارت برلین در صنعا به منظور حل و فصل این مساله با مقام‌های ذیربط یمنی در تماس نزدیک هستند.»



در همین حال به گفته‌ شاهدان، خودروی این دیپلمات هنگامی که افراد مسلح سعی کردند با خودروی خود جاده را مسدود کنند، توقف نکرد و با وجود تیراندازی شدید از محل گریخت.



به گفته‌ منابع آگاه در سفارت آلمان این دیپلمات از ناحیه‌ پا به طور سطحی زخمی شده است.



ربودن اتباع خارجی در یمن موضوعی عادی است و در اغلب موارد گروگان‌ها به صورت مسالمت آمیز و بدون این که آسیب ببینند، آزاد می‌شوند. ۲ کارمند سازمان ملل نیز در ماه مارس در حدا اسیر شدند اما نیروهای امنیتی یمن چند ساعت بعد توانستند آنان را نجات دهند.



یمن فقیرترین کشور در جهان عرب به شمار می‌رود. ۴۰ درصد از مردم این کشور روزانه با درآمدی معادل ۲ دلار یا کم‌تر زندگی می‌کنند و یک سوم آنان نیز با گرسنگی مزمن دست و پنجه نرم می‌کنند.

۱۳۹۳/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...