نسخه چاپی

تدابیر شدید امنیتی برای انتخابات عراق

كمیساریای عالی انتخابات عراق از پایان رای‌گیری در خارج از این كشور و عملیات جمع آوری آرای نیروهای امنیتی، پزشكان و بیمارستان‌ها و نیز آغاز تدابیر امنیتی شدید در استان‌های عراق برای انتخابات پارلمانی سراسری فردا (چهارشنبه) خبر داد.

به گزارش نما، شبکه سومریه نیوز عراق نوشت: کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد که صندوق‌های ویژه جمع آوری آرای عراقی‌های مقیم در خارج از این کشور و نیروهای امنیتی، پزشکان و بیمارستان‌ها روز دوشنبه جمع آوری شد.

بنا به گزارش این شبکه خبری حوزه‌های رای گیری از نیروهای ویژه، راس ساعت شش عصر روز دوشنبه بسته شدند.

علاوه بر این کمیساریای عالی انتخابات اعلام کرد که از بامداد امروز کمپین‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات پارلمانی بسته شده و سکوت انتخاباتی در عراق حاکم می‌شود و با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

انتخابات عراق

بنا به گزارش منابع عراقی امروز و یک روز مانده به انتخابات عراق، تدابیر امنیتی شدید در بغداد و سایر استان‌های این کشور جهت آمادگی برای انتخابات فردا که به صورت سراسری در عراق برگزار می‌شود، اتخاذ شده است.

در همین راستا تمامی ورودی‌ها و خروجی‌های استان بغداد بسته شده و منع آمد و شد به این استان اعلام می‌شود.

علاوه بر این کمیساریای مستقل انتخابات اعلام کرد که نسبت شرکت رای دهندگان عراقی مقیم خارج در انتخابات بالغ بر 46 / 91 درصد بوده که این میزان از سال 2003 بالاترین میزان مشارکت در انتخابات بوده است.

انتخابات پارلمانی عراق یکی از مهمترین وقایع در این کشور به شمار می‌آید و قرار است فردا در سراسر عراق برگزار شود.

کمیساریای انتخابات عراق به این منظور 534 مرکز رای گیری را در سراسر این کشور مستقر کرده و 35 مرکز رای گیری نیز برای مهاجران و 27 مرکز برای زندانیان اختصاص داده است.
منبع: ایسنا

۱۳۹۳/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...