نسخه چاپی

یك اشتباه تایپی مطالبه میلیاردی ایجاد كرد

شهردار بجنورد گفت: نوشتن یك تبصره اشتباه در قرارداد بین این شهرداری با پیمانكار پروژه پل غیرهمسطح بجنورد 55 میلیارد ریال هزینه اضافی بر دوش شهرداری بجنورد بار كرد.

به گزارش نما روح الله براتیان در گفت وگو با ایرنا، اظهار کرد: طبق قرارداد شهرداری با پیمانکار مرتبط، شهرداری موظف شده بود، هزینه های تحمیلی جانبی پروژه را بر اساس تعدیل سال 90 پرداخت کند.
وی اضافه کرد: در تایپ، سال تعدیل در متن قرارداد، به جای 90 87 قید شده و از ناحیه همین اشتباه تایپی، پیمانکار بابت این تعدیل 55 میلیارد ریال از شهرداری طلبکار شده که غیرقابل پذیرش است.
شهردار بجنورد افزود: پیمانکار نیز به صورت ضمنی این مشکل را قبول کرده، ولی حاضر نیست از خواست خود کوتاه بیاید و به دنبال دریافت تعدیل براساس سال 87 است و شهرداری نیز توان پرداخت این اعتبار را ندارد.
براتیان اظهارکرد: با این اختلاف که ناشی از اشتباه تایپی است، علاوه بر اینکه شهرداری باید 55 میلیارد ریال هزینه مالی به پیمانکار بپردازد، پروژه نیز با این اختلاف از چهار ماه قبل تاکنون متوقف مانده است.
وی ابراز امیدواری کرد تا با نشست های مداوم با پیمانکار پروژه پل غیرهمسطح شهر بجنورد، این پروژه مرکز استان خراسان شمالی مجددا وارد مرحله اجرایی شود.
اجرای پروژه پل غیرهمسطح در چهارراه شهدای بجنورد از مرداد سال 90 آغاز شده و طبق برنامه زمانبندی شهرداری، این طرح می باید در دی ماه سال 92 به اتمام می رسید که از دی ماه سال قبل تاکنون به دلیل اختلاف 130 میلیارد ریالی پیمانکار و شهرداری متوقف شده است.

۱۳۹۳/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...