نسخه چاپی

مسوولیت‌مداحان‌پس‌ازدیدارباامام‎خامنه‌ای

حاج محمود ژولیده، شاعر اهل بیت(ع) معتقد است: مقام معظم رهبری در جریان دیدار با مداحان یك فضا و ماموریت جدیدی را برای مداحان تعریف و تبیین كردند كه آن، مقابله با مهاجمه دشمن علیه مكتب تشیع و پرهیز از كارهای خلاف شرع در هیئت‌هاست.

حاج محمود ژولیده و جانباز دوران دفاع مقدس با اشاره به دیدار مداحان با مقام معظم رهبری و مباحثی که در این نشست از سوی ایشان مطرح شد،اظهار کرد: حضرت آقا در دیدار اخیر خود با مداحان یک بحث ایجابی و یک بحث سلبی و به عبارتی یک بحث امربه معروف و نهی از منکر و یک انذار و بشارت برای مداحان و هیئتی‌ها داشتند.

به گزارش تسنیم، مقابله با مهاجمه دشمن علیه مکتب تشیع بحث بشارتی ومعروفی آقا در دیدار با مداحان بود

وی افزود: در بحث بشارتی ومعروفی،ایشان یک فضا و ماموریت جدیدی را برای مداحان تعریف و تبیین کردند و آن مقابله با مهاجمه دشمن علیه مکتب تشیع بود و این فرمایش ایشان خیلی جدید و تعیین کننده برای جامعه مداحان بود به ویژه برای کسانی که می گویند ما فقط باید بخوانیم و کاری با مسائل دیگر نداشته باشیم.

این شاعر و ذاکر اهل بیت(ع) با بیان این که مقام معظم رهبری به صورت جدی بحث مهاجمه دشمن علیه مکتب تشیع و معارف اهل بیت(ع) را مطرح کردند،گفت: ایشان فرمودند در مقابله با مهاجمه دشمن باید از این منبر و مجلسی که در انحصار ما منبری‌ها و شما مداحان است استفاده کنیم. بنابراین ایشان مسوولیت ویژه‌ای برای مداحان تعریف کردند که خیلی باید حواسمان جمع باشد و مصادیق مهاجمه را بشناسیم، چرا که حضرت آقا معیارها را نشان می‌دهند و ما باید برویم دنبال مصادیق آن و ببینیم این توطئه‌ها و مهاجمه‌ای که دشمن علیه شیعه می کند چیست؟



پرهیز از هرگونه عمل غیر شرعی در هیئت‌ها توصیه نهی‌از منکری رهبری به هیئتی‌ها

ژولیده خاطرنشان کرد:بحث نهی از منکر و انذاری که آقا در این دیدار مطرح فرمودند این بود که در محیط هیئات ومحیط مذهبی،مسوولان ومداحان باید مراقب باشند تمامی اعمال و رفتار‌ها و ضوابط براساس شرع مقدس باشد و از خارج از شرع اتفاقی در هیئت‌ها نیافتد.

وی همچنین با اشاره به بخش دیگری از بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار،تصریح کرد: ایشان کلمه "محیط" را درباره هیئت‌ها به کار بردند، لذا وقتی بررسی می‌کنیم می‌بینیم چندین مصداق موضوع کلمه "محیط است" که از دکوراسیون و تزئینات برای شادی وعزا تا صوت و اکوهای مداحی به ویژه در ارتباط با کسانی که ارقام نجومی برای صوت هیئت هزینه می‌کنند، یا آوردن بعضی از آلات و ابزاری که جایشان در هیات نیست می‌تواند،جزو مصداق کارهای غیر شرعی محسوب شود.

این شاعر اهل بیت(ع) تاکید کرد:به عنوان خادم هیئتی‌ها ومداحان پیشنهادم این است، حتما مباحثی که حضرت آقا فرمودند، تجزیه و تحلیل شود و مصادیق این سخنان دربیاید و مشخص شود مثلا چندین مورد مصداق کار غیر شرعی یا در بحث مهاجمات دشمن وجود دارد.

حاج محمود ژولیده در پایان گفت: این دو نکته از نظر من برجسته ترین نکات این دیدار بود. البته نکات زیاد دیگری نیز در این دیدار از طرف ایشان مطرح شد که بایستی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و به آنها عمل شود چرا که فرمایشات حضرت آقا برای همه فصل الخطاب است.

۱۳۹۳/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...