نسخه چاپی

ابراز نگرانی روسیه از حضور نظامی غرب در مرز اوكراین

وزیر دفاع روسیه، از افزایش بی‌سابقه فعالیت نظامی امریكا و ناتو در امتداد مرزهای آن كشور ابراز نگرانی كرده است.

به گزارش نما، سرگئی شویگو، روز دوشنبه (۸ اردیبهشت، ۲۸ آوریل) پس از گفت‌وگو با همتای آمریکایی خود، چاک هیگل، از افزایش بی‌سابقه فعالیت نظامی آمریکا و ناتو در امتداد مرزهای آن کشور ابراز نگرانی کرد.



در این گفت‌وگو، وزیر دفاع روسیه از چاک هیگل خواست به کاستن از لفاظی درباره بحران اوکراین کمک کند.



این در حالی است که ناتو نیز نیروهای خود را در منطقه افزایش داده است. صد و پنجاه نظامی آمریکا روز دوشنبه در شرق استونی مستقر شده‌اند. در حال حاضر، ۴۵۰ نظامی آمریکایی در کشورهای لیتوانی، لتونی و لهستان مستقر هستند.



به گزارش پرس تی وی، فرانک والتر اشتن‌مایر، وزیر خارجه آلمان، نیز روز دوشنبه شایعه‌ها درباره آماده شدن روسیه برای حمله به اوکراین را رد کرد.



وی گفت با وجود حضور گسترده نظامیان در طول مرزهای روسیه و اوکراین، هیچ نشانه‌ای از حمله در آینده وجود ندارد.



همچنین، مسکو تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه را محکوم کرد و آن را اقدامی نامشروع، غیرمتمدنانه و ناقض حقوق بین الملل دانست.



کاخ سفید روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه هفت مقام و ۱۷ شرکت روسی که نزدیک به افراد حلقه داخلی پوتین هستند، وضع کرده است.



همچنین، اتحادیه اروپا روز دوشنبه محدودیت‌هایی برای صدور روادید و ضبط دارایی‌های ۱۵ تن دیگر از مقام‌های روسیه و هواداران این کشور که ادعا می‌شود در ایجاد نا‌آرامی‌ها در اوکراین دست دارند اعمال کرده است.

۱۳۹۳/۲/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...