نسخه چاپی

نوبخت:نرخ تورم امسال را به زیر 25 درصد می‌رسانیم

معاون نظارت و توسعه راهبردی رئیس جمهور گفت: آمار تورم را در سال جاری به كمتر از 25 درصد می‌رسانیم.

به گزارش نما به تقل از خبرگزاری فارس، محمدباقر نوبخت دقایقی پیش در دیدار با امام جمعه کرمان اظهار داشت: استان کرمان علاوه بر وجود معادن و ذخایر معدنی، مالی و طبیعی که از ثروت‌های اصلی استان به شمار می‌روند، دارای ثروت انسانی هم هست.

وی عنوان کرد: این منابع انسانی باید در سایه وحدت و همدلی روحانیان و نمایندگان مجلس در توسعه و پیشرفت کشور اثرگذار باشند تا استان کرمان در برنامه ششم توسعه که مقدمات آن نیز فراهم شده است به سهم بزرگ خود از توسعه ملی دست یابد.

معاون برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس جمهور ضمن قدردانی از رسالت و نقشی که نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان ایفا می‌کند، ابراز داشت: نقش امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در کرمان نقش پدری و هماهنگ‌کننده میان مسئولان استان است.

وی افزود: پذیرش سلایق مختلف اصلی است که همه باید بپذیریم و به آن احترام بگذاریم، هدف ما کمک به افراد محروم و مستضعفان جامعه است که از ابتدای انقلاب وعده داده بودیم.

نوبخت تاکید کرد: در 35 سال گذشته مدیران کشوری تلاش‌ها و خدماتی را از خود به جای گذاشتند که تاریخ خود بر اقدامات آنها قضاوت می‌کند.

وی تصریح کرد: تمام افراد دولت یازدهم افرادی با تجربه هستند که برای انجام خدمتگزاری آمدند و اعتلای نظام بسته به خدمت و رسیدگی به مستضعفان است که دولت در این راستا نگاهش را از گذشته به آینده معطوف می‌کند.

معاون رئیس جمهور بیان داشت: زمانی که ما آمدیم 2 هزار و 960 طرح ناتمام بود و 210 هزار میلیارد تومان منابع را در اختیار داشتند و این رقم در زمان روی کار آمدن دولت یازدهم به نصف رسیده بود که مجبور به تغییر برنامه بودجه شدیم.

وی ادامه داد: گزارش بودجه 92 با رقم درآمدی بیش از 147 هزار میلیارد تومان شد و یک ریال بیش از این هم هزینه نکردیم، اما سال قبل 23 هزار میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی تخصیص داده بودند.

نوبخت بیان داشت: آمار تورم از 43 درصد در اسفند ماه گذشته به 32 و نیم رسید و فروردین ماه نیز 30 درصد کاهش داشت در سال جاری حتما این رقم را به کمتر از 25 درصد می‌رسانیم.

این مقام مسئول افزود: در حال حاضر با مشکلی که مواجه شدیم، بحث یارانه‌ها است، قانون هدفمندی می‌گوید که باید قیمت‌ها را افزایش دهیم و مبلغ به دست آمده را میان مردم، تولید و کسری بودجه تقسیم کنیم.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه تا اسفندماه پارسال 95 هزار میلیارد تومان از محل گرانی‌ها پول به دست دولت رسید، گفت: این درحالی بود که دولت شش ماه بر سر کار آمده بود و این رقم باید نصف می‌شد.

وی افزود: بیش از 47 هزار میلیارد تومان به مردم، 30 درصد به بخش تولید و 20 درصد برای کسری بودجه اختصاص داده شد، بلکه 135 هزار میلیارد تومان به مردم داده شد.

نوبخت درمورد برگزاری جشن ولادت حضرت فاطمه (س) توسط همسر رئیس‌جمهور ابراز داشت: در این جشن حتی دختر امام خمینی (ره) نیز حضور داشت و فقط به چند تن از زنان هدیه داده شد، اما برخی با طرح حاشیه‌سازی قصد دارند تا وقت ما را از پرداختن به اداره کشور بگیرند.

۱۳۹۳/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...