نسخه چاپی

اسامی افراد تحریمی جدید توسط آمریكا

"جی كارنی" سخنگوی كاخ سفید اعلام كرد كه آمریكا در رابطه با اوضاع اوكراین تحریمات جدیدی علیه ۷ تبعه و ۱۷ شركت روسیه برقرار كرده است.

به گزارش نما به نقل از اقتصاد پرس، بر اساس اعلامیه منتشر شده در سایت وزارت خزانه داری آمریکا، "دمیتری کوزاک" (Dmitry Kozak) معاون نخست وزیر روسیه، "ایگور سچین" (Igor Sechin) رییس شرکت "روس نفت"، "ویاچسلاو والودین" (Viacheslav Volodin) معاون اول رییس دفتر ریاست جمهوری کرملین، "اولگ بلاونتسف" (Oleg Belaventsev) نماینده رییس جمهور روسیه در منطقه کریمه، "یفگنی موروف" (Evgeny Murov) رییس سرویس گارد فدراسیون روسیه، "سرگی چمزوف" (Sergey Chemezov) رییس "روس تخنولوگیا" (Rostec Corporation) و آلکسی پوشکوف (Aleksey Pushkov) رییس کمیته امور بین المللی مجلس دومای روسیه در فهرست تحریمی قرار گرفتند.

در این اعلامیه آمده است: "وزارت خزانه داری آمریکا تحریماتی علیه هفت نفر از مسئولان روسی از جمله دو نفر از حلقه اطرافیان نزدیک ولادیمیر پوتین بر قرار می کند. این افراد ممنوع الورود به آمریکا اعلام شده و سپرده های بانکی آنها به حال توقیف در می آید. بعلاوه، تحریماتی علیه ۱۷ شرکت نزدیک به خلقه اطرافیان پوتین بر قرار می شود که توقیف سپرده های آنها نیز در نظر می گیرد".

به گفته کارنی، این تحریم ها در پاسخ به پیوستن کریمه به روسیه اعمال می شود. وی همچنین گفت که اگر مسکو از نیروی نظامی در اوکراین استفاده کند، ممکن است تحریماتی علیه بخش های اقتصادی روسیه بر قرار شود.

با این حال وزارت امور خارجه روسیه بارها اعلام کرده است که صحبت با مسکو به زبان تحریمات بی جا و غیر سازنده است و اعمال تحریمات علیه مقامات روسی عدم تمایل به قبول واقعیات و تلاش برای تحمیل راهکارهای یک جانبه و غیر متوازن را بازتاب می دهد.

۱۳۹۳/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...