نسخه چاپی

خاطره ای از دیدار با شهید سید عباس موسوی

عکس خبري -خاطره اي از ديدار حبيبي با شهيد سيد عباس موسوي

محمد نبی حبیبی

یک زمان قائم مقام رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان بودم که از طرف رئیس وقت بنیاد امور جانبازان به من محول شده بود. این مسئولیت را در طی سالهای 1368 تا 1373 به مدت 5 سال داشتم. در آن ایام بنا به تصویب مجلس شورای اسلامی یک کمیته حمایت از انقلاب اسلامی فلسطین تأسیس شده بود که نهادهایی که در این کمیته بودند یکی از معاونین رئیس جمهور بود، از مجلس شورای اسلامی از سپاه، از بنیاد شهید و بنیاد مستضعفان و جانبازان بودند.
این کمیته یکی از کارهایش رسیدگی به امور خانوادههای شهدا و جانبازان لبنان و فلسطین بود.
دوستی ما با مرحوم شهید سید عباس موسوی دبیر کل سابق حزب الله لبنان شروع شد. ایشان عنصری معتقد به ولایت فقیه و مطیع امام و رهبری بود. به زبان فارسی نیز تسلط داشت و از شخصیتهای برجسته مقاومت در موضوع فلسطین به حساب میآمد و میتوان گفت یکی از پایه گذاران حزبالله لبنان بود.
ما در این مراودات یک نوع دوستی هم بینمان ایجاد شده بود. در مسافرتی که من به بیروت داشتم به اتفاق سایر اعضای کمیته حمایت از فلسطین، در یک اجلاسی که آقای شهید سید عباس موسوی هم شرکت داشتند، شرکت کرده بودم که علاوه بر تبادل مسائل اداری و حمایتی، یک موضوعی را شهید موسوی برای من با این توضیحاتی که عرض میکنم، بیان کردند.
در یک جلسهای یکی از سران گروههای جهاد فلسطینی که مشی چپ هم داشت موقعی که یکی از علمائي که چندان اهل مبارزه نبود وقتی که این رهبر گروه چریکی دست دراز کرد که به آن عالم غیر مبارز دست بدهد. آن عالم میگوید من با تو دست نمیدهم زیرا تو مسلمان نیستی و دست من آلوده میشود. رئیس گروه چریکی فلسطینی گفت اگر اسلام این است که تو میگویی من قبول دارم که مسلمان نیستم و صریحاً می گویم که به اسلامی که تو باور داری باور ندارم اگر اسلام آن است که خمینی میگوید من با تمام وجود مسلمانم و چون اسلام خمینی در مقابل اسلام تو قرار دارد من هم با تمام وجود در مقابل اشخاصی نظیر شما هستم.
این واقعه را مرحوم شهید سید عباس موسوی در مسافرت به بیروت با نشان دادن هر دو نفر برای من تعریف کرد.
اطلاع دارم که همسر و شخص سید عباس موسوی یک دعای مشترک داشتهاند که با هم شهید شوند، این موضوع را دوستان عضو حزب الله لبنان برای من تعریف کردند و خداوند متعال این دعای مشترک را اجابت فرموده بود و در آن حمله هوایی هواپیماهای اسرائیل به اتومبیل حامل شهید سید عباس و همسر ایشان هر دو با هم به شهادت رسیدند. اتومبیل سوخته شهید سید عباس موسوی هم اکنون هم زیر یک سقف در کنار مرقد شریف ایشان در لبنان نگهداری میشود.

دبير كل حزب موتلفه اسلامي

۱۳۹۰/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...