نسخه چاپی

فتح‌الله‌زاده: وزارت‌ ورزش رفتار خوبی‌ با من‌ نداشت

مدیرعامل باشگاه استقلال با بیان اینكه از مسئولان وزارت ورزش دلخور است، گفت: به آنها اطمینان می‌دهم وقتی از باشگاه كنار رفتم هیچ موضعی علیه مسئولان وزارت ورزش نگیرم بلكه حاضرم به آن‌ها كمك هم بكنم.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، علی فتح‌الله‌زاده درباره تغییرات در هیات مدیره پرسپولیس اظهار کرد: من در جایگاهی نیستم که در رابطه با پرسپولیس صحبت کنم و باید پیشکسوتان و صاحب‌نام‌های پرسپولیس مانند عابدینی، کاشانی و سایر دوستان در این باره اظهارنظر کنند چرا که به من ارتباطی ندارد و این تلاشی بوده که وزارت در طول این چند ماهه و طی جلسات زیادی صورت داده که امیدوارم منشاء خدمات برای این تیم بوده باشد و پرسپولیس را از این نابسامانی‌ها نجات دهد.

مدیرعامل استقلال درباره تغییراتی که ممکن است طی این روزها در هیات مدیره باشگاه استقلال نیز رخ دهد گفت: قطعا وزارت ورزش برای استقلال هم چنین طرحی را در دست انجام دارد و امیدوارم هرچه زودتر این تغییرات در باشگاه استقلال انجام شود و کادر فنی و بازیکنان تکلیف خود را بدانند و نسبت به بستن تیم در فصل بعد اقدام شود.

وی درباره پیشنهاد خود مبنی بر چینش ترکیب هیات مدیره استقلال نیز گفت: اعتقادم بر این است که هیات مدیره حتما نباید ورزشی باشد. من حتی این را از سال‌ها قبل گفتم که اعضای هیات مدیره باید افرادی اقتصادی و مدیران بالادست باشند و پیشنهاد مشخصی که به وزارت ورزش در این مورد دادم این است که اگر هیات مدیره را ما انتخاب کنیم، حتی یک ریال پول از شما نمی‌خواهم. اما اگر شما انتخاب می‌کنید، این هیات مدیره باید تضمین‌های مالی مناسب را برای اداره استقلال به ما بدهند.

فتح‌الله‌زاده گفت: من در جریان چند گروهی که برای آمدن به استقلال تلاش می‌کنند، هستم. من برای خودم به هیچ وجه تلاشی برای ماندن نکرده و نخواهم کرد. حتی به گواه وزارت ورزش می‌توانید از آن‌ها سوال کنید یک تلفن در طول این مدت برای خودم نزدم. فقط در جلسه پیشنهاداتی را از طرف خودم اعلام کردم تا اگر با آن موافق بودند، در این باشگاه ماندگار شوم. البته حق وزارت است که نسبت به افراد مورد علاقه خود در استقلال اقدام کند.

مدیرعامل استقلال با بیان اینکه از مدت‌ها قبل قصد داشتم پایان فصل از استقلال خداحافظی کنم افزود: اینکه الان استقلال را ترک نکردم به خاطر این است که عده‌ای نگویند تیم را در بد شرایطی ترک و از باشگاه فرار کرد. البته اگر وزارت ورزش کسی را برای مدیرعاملی باشگاه پیدا نکرد، من حاضرم به عنوان مدیرعامل در خدمت باشگاه استقلال باقی بمانم اما مطمئن باشید فرد دیگری را برای مدیرعاملی استقلال انتخاب کرده‌اند.

وی درباره بحث‌های مطرح شده در مورد کمپ باشگاه استقلال و اینکه این کمپ سند ندارد، نیز گفت: به نظر من مغلطه کردن کار خوبی نیست. چطور ممکن است زمین به آن بزرگی چند سال در اختیار ما باشد و در آن زمین چمن مصنوعی و طبیعی، خوابگاه، سکو، رختکن، قسمت اداری و... درست کنیم آن وقت آنجا مال خودمان نباشد؟ مگر می‌شود ما این کارها را انجام دهیم و کسی جلویمان را نگیرد؟ شما بخواهید یک دیوار دور زمین‌تان بکشید، هزار نفر پیدا می‌شوند و به شما ایراد می‌گیرند و پیگیر کار شما هستند، آن وقت من در شهر تهران این کار را انجام دهم و به کسی نیز پاسخگو نباشم؟

مدیرعامل استقلال ادامه داد: ما سندی داریم که نشان می‌دهد آن زمین متعلق به باشگاه استقلال است و حاضرم آن را در اختیار همه قرار دهم تا آن را مشاهده کنند. این هفته نیز اسناد کامل آن را در سایت باشگاه قرار خواهیم داد. البته باید بگویم این سند منقوله‌دار نیست. آن چیزی که برای من جالب است این است که چرا آن‌ها ناراحت هستند که ما زمین را گرفته‌ایم. باید به آقایانی که دائما به این کار ما ایراد می‌گیرند، گفت چرا مغلطه می‌کنید؟ مگر باشگاه استقلال برای وزارت ورزش نیست. خب من این زمین را با دوندگی زیاد برای باشگاه گرفته‌ام که مال وزارت است. من بابت این کار زحمت زیادی کشیدم. خب اگر از این باشگاه هم بروم این زمین جزو اموال وزارت ورزش خواهد شد.

فتح‌الله‌زاده درباره اظهار نظر یکی از مسئولان زمین‌شهری مبنی بر اینکه قصد نداریم سند قطعی این زمین را برای استقلال صادر کنیم، گفت: این قضیه صحت ندارد. من خودم با معاون وزیر صحبت کردم و او گفت من چنین حرفی نزدم. این زمین را ما از سازمان زمین‌شهری گرفتیم و کارهایش نیز انجام شده است و قرار است در صورتی که پایان کار را به آن‌ها بدهیم، آن را به صورت کامل در اختیار ما قرار دهند و سند منقوله‌دار آن را صادر کنند. حتی مسئولان زمین‌شهری را نیز این موضوع را بارها به ما اعلام کرده‌اند.

وی گفت: من دلیل این همه حاشیه‌سازی درباره این زمین را نمی‌دانم. حتی در جلسه‌ای که با مسئولان وزارت ورزش داشتم گفتم من زمین را گرفته‌ام اگر آن را نمی‌خواهید خب به من بگویید من آن را پس بدهم. اگر سالی یک میلیارد بابت تمرین استقلال اجاره می‌دادیم خوب بود؟ به جای اینکه تشکر کنید این حرف‌ها را می‌زنید؟ البته مسئولان وزارت ورزش در این باره خیلی حرف نمی‌زنند اما من متعجبم چرا شخصی مانند واعظ آشتیانی جلو افتاده و این بحث‌ها را مطرح می‌کند؟ مگر او چه کاره باشگاه استقلال است که درباره مسائل باشگاه هر اظهارنظری را انجام می‌دهد؟

مدیرعامل استقلال درباره نارضایتی کبه از مسئولان این باشگاه و در نهایت جدایی او نیز گفت: کبه آن طور که قلعه‌نویی از او انتظار داشت نتوانست انتظارات را برآورده کند و سرمربی تیم علاقه‌ای به ادامه همکاری با کبه نداشت که این حق طبیعی اوست. اینکه کبه گفته است ما خانه‌ای در اختیار او قرار نداده‌ایم نیز دروغ است. ما نزدیک به 25 میلیون تومان برای رهن خانه در اختیار او گذاشتیم. قرار بود اگر او بتواند رضایت کادر فنی را جلب کند و عملکرد خوبی داشته باشد برای فصل بعد هم با او قرارداد امضا کنیم و چند درصد به قراردادش بیفزاییم اما او نتوانست از عهده این کار برآید. در نهایت نیز بر اساس تفاهمی که داشتیم یک مقداری از قراردادش را کم کردیم و رضایت‌نامه او را صادر کردیم.

وی درباره میزان قرارداد کبه و خرجی که او روی دست باشگاه گذاشت نیز گفت: کبه در مجموع نزدیک 60 هزار دلار برای باشگاه استقلال آب خورد و آن طور که ما توقع داشتیم نتوانست عملکرد خوبی در تیم داشته باشد.

فتح‌الله‌زاده درباره تحلیل خود از شفاف‌سازی قرارداد بازیکنان فوتبال و اینکه آیا این موضوع می‌تواند تبعاتی را برای فوتبال ایران داشته باشد نیز گفت: الحمدلله ما که خوب شفاف سازی کردیم و قرارداد تمام بازیکنان و کادر فنی‌مان کاملا شفاف شد. همان طور که سازمان لیگ و آقای خادم هم گفتند قرارداد اعلام شده استقلال در خبرگزاری‌ها همان چیزی بود که در فدراسیون و سازمان لیگ ثبت شده بود که این مهر تاییدی بر صداقت ما بود. شفاف‌سازی نباید فقط برای استقلال و پرسپولیس باشد بلکه باید همه تیم‌ها نیز درباره قرارداد بازیکنان و کادر فنی‌شان شفاف‌سازی کنند، در غیر این صورت ظلم بزرگی در حق پرسپولیس و استقلال است.

مدیرعامل استقلال تصریح کرد: البته شفاف‌سازی قراردادها به این شیوه را کار درستی نمی‌دانم و در هیچ کجای دنیا نیز چنین چیزی را نمی‌بینیم. اگر شفاف‌سازی مربوط به ورزشکاران است و همه آن را خوب می‌دانند خب تمام مدیران رده بالای سیاسی هم بیایند حقوق و پاداش‌هایی که می‌گیرند را شفاف‌سازی کرده و آن را در اختیار رسانه ها قرار دهند. به نظر من این موضوع می‌تواند به فوتبال ایران ضربه بزند چون هر بازیکنی قلق خاص خود را دارد و هر کدام این ادعا را دارد که از دیگری بهترند و رقم‌های بیشتری را طلب می‌کنند. من این موضوع را حرفه‌ای نمی‌بینم. البته خودم حاضر بودم هر سال رقم قرارداد بازیکنان و کادر فنی استقلال را شفاف‌سازی کرده و در اختیار رسانه‌ها قرار دهم اما این کار را حرفه‌ای و درست نمی‌دانم.

وی در مورد حمایت زیاد مردم از بحث شفاف‌سازی قراردادهای بازیکنان و اینکه این موضوع را حق خود می‌دانند نیز گفت: مردم همان طور که از شفاف‌سازی بازیکنان فوتبال رضایت دارند دوست دارند میزان حقوق و پاداش مسئولان سیاسی و دولتی نیز شفاف‌سازی شود و آن را بدانند. پس مسئولان رده بالا هم باید بیایند وسط میدان و رقم دقیق حقوق و پاداش‌های خود را اعلام کنند.

فتح‌الله‌زاده در پایان درباره احساس خود از این موضوع که شاید روزهای آخری است که در سمت مدیریت باشگاه استقلال قرار دارد، به ایسنا گفت: من روحیه بسیار خوبی دارم. اگر از این باشگاه بروم به میان سکوها خواهم رفت و تیم محبوب خود را تشویق می‌کنم اما باید بگویم به خادم این اطمینان را می‌دهم از آن مدیران نیستم که اگر بروم بر علیه وزارت ورزش و مسئولان آن موضع بگیرم و مصاحبه کنم چرا که او گفته بود ما مدیرانی نمی‌خواهیم که وقتی برکنارشان می کنیم، بر علیه ما صحبت کنند. البته من از وزارت ورزش بسیار دلخورم چرا که رفتار درستی با من نداشتند. اما مطمئن باشند من اهل جار و جنجال نیستم و اگر از این باشگاه بروم نه تنها علیه آن‌ها موضع نمی‌گیرم بلکه حاضرم به آن‌ها نیز کمک کنم.

۱۳۹۳/۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...