نسخه چاپی

روزنامه‌های اصلاح‌طلب چگونه به استقبال سخنان روحانی رفتند؟

رئیس‌جمهور دیشب در حالی پای گفت و‌ گوی تلفنی با مردم نشست كه روزنامه‌های اصلاح‌طلب برخلاف رویه چند ماه پیش نگاهی انتقادی به این موضوع داشتند.

رئیس‌جمهور دیشب در حالی پای گفت و‌ گوی تلفنی با مردم نشست که روزنامه‌های اصلاح‌طلب برخلاف رویه چند ماه پیش نگاهی انتقادی به این موضوع داشتند.روزنامه اعتماد دیروز پیشاپیش نوشت: درست است که رئیس‌جمهور درباره اقدامات دولت تا امروز صحبت می‌کند اما باید حرف‌های مردم و کارشناسان به رئیس‌جمهور را هم شنید. فشارهای اقتصادی و نامشخص بودن قیمت‌ها، اقتصاد را به مهم‌ترین مشکل مردم تبدیل کرده است، مردم همچنان امیدوار و منتظر فعالیت‌های دولت برای بهتر شدن شرایط اقتصادی‌شان هستند. عده‌ای از مردم هم تمامی مشکلات را اقتصادی نمی‌دانند و مشکلات فرهنگی را در اولویت قرار می‌دهند. خانمی خانه‌دار ساکن شمال تهران گفت «از نظر فرهنگی باید یک اقدامی بکنند. وضعیت دانشگاه‌ها اصلا خوب نیست. پایبند بودن به تعهدات، مسئله مهم دیگری است که مردم روی آن تاکید دارند و از رئیس‌جمهور می‌خواهند که اگر قولی به آنها داده، انجام دهد. به قول‌هایی که داده است وفادار باشد. ما چیز بیشتری نمی‌خواهیم به همان حرف‌های خودشان عمل کنند کافی است.»

در همین زمینه روزنامه آفتاب‌یزد خاطرنشان کرد: بالاخره آقای رئیس‌جمهور رضایت دادند در تلویزیون ظاهر شده و در مورد مسائل اخیر توضیح دهند. این اقدام هر چند دیر اتفاق می‌افتد اما باز هم غنیمت است.این روزنامه با بیان اینکه «مردم نگران گرانی هستند و رئیس‌جمهور موظف است با سخنرانی متقن و دقیق نه از روی هوا مردم را قانع نماید»، نوشت: روحانی نباید باز هم از گذشته و دوران قبل سخن بگوید. ما اکنون در ماه دوم سال 93 قرار داریم و تقریبا 8 ماه از عمر این دولت گذشته است. انتقاد مجدد از دوران احمدی‌نژاد برای مردم نفعی ندارد و نان نمی‌شود. ملت به اندازه کافی در این 8 ماه شنیده‌اند که در دولت گذشته چه چیزی بر مردم گذشته است.آفتا‌ب یزد اضافه می‌کند: کام تلخ مردم زمانی شیرین می‌شود که دولت بتواند در اقتصاد و معیشت مردم تغییری حاصل کند. قصد ندارم بگویم دولت روحانی به زنگ حساب رسیده است اما در زمان انشاء هم نیست.کارشناسان امور رسانه و متخصصان مسائل فرهنگی و اقتصادی، دو گفت‌وگوی تلفنی قبلی رئیس‌جمهور را به اعتبار گلچین مصاحبه‌کنندگان از سوی دولت، مورد انتقاد قرار داده بودند.

۱۳۹۳/۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...