نسخه چاپی

موج جدید تبلیغات رژیم صهیونیستی برای ناكامی مذاكرات ایران و ۵+۱

تازه‌ترین محور تبلیغی علیه ایران

به نظر می رسد با نزدیك شدن به زمان آغاز چهارمین دور ازمذاكرات ایران و ۵+۱ ، نگرانی عجیبی اسراییل را دربرگرفته است و همین موضوع منجر به افزایش اظهارات و ادعاهای بی اساس مقامات رژیم صهیونیستی شده است.

به گزارش نما به نقل از شفاف، درحالی که دوهفته تاآغازفازجدید مذاکرات ایران وگروه 5+1 باقی مانده و براساس برنامه ای که میان طرفین تنظیم شده، قراراست دراین دورازگفت وگوها تدوین پیش نویس توافقنامه نهایی تنظیم شود اما هنوز رژیم صهیونیستی درتلاش است تا با ادعاهای بی اساس و غیراصولی روند گفت وگوها را مختل کند.

درهمین راستا، نخست وزیر رژیم صهیونیسیتی درتازه ترین اظهارات خود مدعی شد که ایران با ساخت تسلیحات هسته ای می خواهد اسراییل را نابود کند، بنیامین نتانیاهو باردیگر ایران را متهم به ساخت بمب هسته ای کرد وگفت: تهران تاسیساتی زیرزمینی برای غنی‌سازی اورانیوم و تولید آب سنگین برای ساخت پلوتونیوم احداث کرده و موشک‌های بالستیک قاره پیمایی دارد که توان حمل کلاهک‌های هسته‌ای داشته و کل جهان را تهدید می‌کند.




اما اتهامات و ادعاهای نتایناهو به همین جا ختم نشد و وی باردیگر و درراستای تلاش رژیم صهیونیستی برای لغو توافقنامه ژنو3 ازقدرت های جهانی درخواست کرد که تسلیم فشارها برای عدم برخورد با تهران نشوند و ازجمهوری اسلامی ایران بخواهند تا توانایی خود برای تولید سلاح هسته‌ای را به‌طور کامل از بین ببرد.

اگرچه مقامات رژیم صهیونیستی و به نخست وزیرآن پس ازامضای توافق نامه موقت میان ایران و شش قدرت جهانی تمام تلاش خود را به کاربستند تا این توافقنامه را لغو کرده و از اجرایی شدن مفاد برنامه اقدام مشترک جلوگیری کنند ودراین راه نیزاز هیچ اقدام سیاسی و تبلیغاتی علیه ایران فروگذارنکردند اما به تازگی شدت این اتهامات و میزان آن ها افزایش یافته است.

درواقع به نظر می رسد با نزدیک شدن به زمان آغاز چهارمین دور ازمذاکرات ایران و 5+1 ، نگرانی عجیبی اسراییل را دربرگرفته است و همین موضوع منجر به افزایش اظهارات و ادعاهای بی اساس مقامات رژیم صهیونیستی شده است زیرا نتانیاهو در اظهارات دیگری که مراسم افتتاحیه بزرگذاشت سالیانه قربانیان هولوکاست برگزارشد با تشبیه ایران کنونی به آلمان نازی به جامعه جهانی هشدار داد تا درمقابله گسترش فعالیت های هسته ای ایران بایستند تا هولوکاستی دیگر به وقوع نپیوندد.

البته نخست وزیررژیم صهیونیستی درایجادموج جدیدتبلیغاتی خود تنها نیست وسیاستمداران غربی و به ویژه آمریکایی نیز او را همراهی می کنند، فرانک رز، معاون وزارت خارجه آمریکا هم دراظهاراتی موشک های بالستیک ایران را تهدیدی برای منطقه و به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس دانسته و گفته واشنگتن هنوز نسبت به اقدامات موشکی تهران نگران است و ایران بادی دراین زمینه راستی آزمایی کند.

اگرچه اسراییل و برخی ازمقامات آمریکایی برای معلق کردن توافقنامه موقت هسته ای ژنو3 اهداف متفاوتی را دنبال می کنند و ایالات متحده تاکنون دراین زمینه نرمش بیشتری نشان داده است اما دراین زمینه میان این دو اهداف یکسانی وجود دارد که تلاش برای عدم دستیابی به یک توافقنامه جامع را توجیه می کند.

به عبارت دیگر اسراییل و برخی ازمقامات آمریکایی که اهداف و نیات مشترکی را در لغو توافقنامه ژنو3 و عدم دستیابی به یک توافقنامه جامع دنبال می کنند در تلاشند تا فعالیت های هسته ای ایران را درراستای ساخت سلاح هسته ای و فعالیت های دفاعی_امنیتی تهران را تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه معرفی کنند تا بدین طریق به اهداف خود جامه عمل بپوشانند.

۱۳۹۳/۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...