نسخه چاپی

زمان واریز یارانه‌ مرحله دوم هدفمندی

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینكه اواخر اردیبهشت‌ماه یارانه افرادی كه در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها ثبت نام كرده‌اند، به حساب‌هایشان واریز می‌شود، گفت: امسال نیز سبد كالا در بین واجدان شرایط توزیع می‌شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمد باقر نوبخت دقایقی پیش در جمع خبرنگاران، با اشاره به فراهم بودن زمینه ثبت‌نام برای متقاضیان دریافت یارانه حتی در روستاهای کشور، اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود عده‌ای نتوانستند برای دریافت یارانه‌ها ثبت‌نام کنند صحت ندارد زیرا در روستاها به غیر از مراکز پیشخوان دولت، اطلاعات برخی افراد به شکل دستی دریافت و وارد سایت شد.

وی با بیان اینکه در زمان ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه همه مردم امکان ثبت‌نام داشتند، گفت: گزارشی از عدم موفقیت مردم برای ثبت‎نام دریافت نشده و حتی به مدت دو روز نیز فرایند ثبت نام برای افراد جامانده تمدید شد.

سبد کالا در بین واجدان شرایط توزیع می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به اینکه امسال نیز سبد کالا در بین واجدان شرایط توزیع می‌شود، گفت: در سال ۹۳ سبد کالا به شکل طرح تامین امنیت غذایی مردم تعریف شده است.

نوبخت تصریح کرد: اینکه چه افرادی در این طرح واجد دریافت سبد کالا می‌باشند، تعریف خواهد شد و زمان آن نیز بعد از اردیبهشت ماه مشخص می‌شود.

وی گفت: برای جبران خسارات ناشی از زلزله و یا سایر حوادث طبیعی، دو منبع مالی شامل اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی وجود دارد.

تسهیلات پرداختی برای زلزله به مردم باید به سیستم بانکی برگردانده شود

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به اینکه منابع بانکی وجوه امانتی مردم نزد بانک‌ها است، افزود: طبق قانون پول مردم باید به بانک‌ها بازگردد، در نتیجه تسهیلات پرداختی برای زلزله نیز باید به سیستم بانکی برگردانده شود.

وی با بیان اینکه اگر بدهی‌ها به مردم بخشیده شوند بانک‌ها دیگر نمی‌توانند منابع خود را به متقاضیان جدید تخصیص دهند، بیان کرد:در نتیجه با توجه به وقوع زلزله‌های پی در پی در کشور راهی جز برگشت منابع به بانک‌ها وجود ندارد.

نوبخت اظهار کرد: برای متوفیان زلزله نیز برخی تسهیلات را دولت می‌پردازد، زیرا قابل دریافت نیستند و باید دولت آنها را به بانک‌ها بازگرداند.

وی خاطرنشان کرد: تکلیف متوفیان زلزله را قانون مشخص کرده، اما بقیه مردم باید تسهیلات خود را به بانک برگشت دهند.

آخرین وضعیت استخدامی‌های به‌کار گرفته نشده در دستگاه‌های دولتی

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به آخرین وضعیت استخدامی‌های بکار نگرفته شده در دستگاه‌های دولتی نیز گفت: در حال حاضر منابعی برای این قبیل استخدام‌ها و تغییر وضعیت آنها وجود ندارد، زیرا حقوق این افراد باید از محل صرفه جویی دستگاه‌هایی که نیاز به جذب نیرو دارند، تامین شود.

نوبخت افزود: شرط به‌کارگیری اینگونه نیروها این است که دستگاه‌ها بتوانند حقوق آن‌ها را در پایان هرماه بپردازند.

وی درباره جایگزینی کارت اعتباری انرژی به جای بخشی از منابع یارانه‌ها گفت: در حال حاضر طبق روال گذشته منابع یارانه‌ها در بین مردم تقسیم می‌شود.

یارانه‌ مرحله دوم هدفمندی اواخر اردیبهشت ماه واریز می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور بیان کرد: اواخر اردیبهشت‌ماه یارانه افرادی که در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها ثبت نام کرده‌اند، به حساب‌هایشان واریز می‌شود.

نوبخت خاطرنشان کرد: بخش دیگر یارانه‌ها نیز صرف هزینه‌های درمانی می‌شود و فعلا این دو راه برای استفاده از منابع یارانه‌ها وجود دارد و هر شکل دیگری اجرا شود، از طریق دولت اطلاع رسانی می‎‌شود.

۱۳۹۳/۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...