نسخه چاپی

پازل صهیونیست‌ها برای به‌هم ریختن مذاكرات

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی، اقدام وزارت خزانه‌داری آمریكا در افزودن نام تعدادی از افراد و شركت‌ها به فهرست تحریم‌های ضدایرانی را در راستای پازل طراحی‌شده صهیونیست‌ها برای بی‌نتیجه كردن مذاكرات ایران و ۱+۵ عنوان كرد.

به گزارش نما، سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، در خصوص اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا در افزون شرکت‌های جدید به فهرست تحریم‌های ایران، با بیان اینکه صهیونیست‌ها به شدت در حال اعمال فشار بر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها هستند، بیان کرد: برداشت صهیونیست‌ها این است که نه تحریم و نه مذاکرات هسته‌ای هیچ کدام نتوانسته جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرد و جمهوری اسلامی ایران همچنان در حال پیشبرد کارهای خود است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: صهیونیست‌ها و غربی‌ها می‌دانند که در مذاکرات چیزی عایدشان نخواهد شد، چون جمهوری اسلامی ایران از حق خود کوتاه نخواهد آمد و تیم مذاکره کننده هسته‌ای هم به هیچ عنوان حق ندارد از خطوط قرمز نظام عبور کند.

نقوی حسینی با اشاره به اینکه غربی‌ها در اقدامات اخیر خود نشان دادند که به دنبال راه فراری هستند تا بازی را به هم بریزند، گفت: گروه 1+5 به دنبال این است که با اقدامات خود کار را به جایی برساند که میز مذاکرات از سوی آنها ترک شود، لذا آنها برای رسیدن به این هدف پازلی از سوی رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران طراحی شده که این پازل بخش‌های مختلفی دارد.

وی بخش‌های مختلف این پازل را شامل این موارد دانست: صدور قطعنامه پارلمان اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران، ارائه گزارش احمد شهید در شرایط فعلی و در حین مذاکرات هسته‌ای، طرح موضوعات غیر هسته‌ای در حین مذاکرات هسته‌ای، تمدید تحریم شخصیت‌ها و مسئولان ایرانی از سوی انگلیس، عدم صدور روادید برای ابوطالبی به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل متحد در حالی که قبلاً برای این فرد روادید صادر شده بود.

نماینده مردم ورامین در مجلس اظهار داشت: تمامی این بخش‌ها بخشی‌هایی از پازلی است که علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی صهیونیست‌ها طراحی و برای اجرا به آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها داده شده است و غربی‌ها به دنبال این هستند تا مذاکرات هسته‌ای را به سمت و سویی برسانند که میز مذاکرات را ترک کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقدامات اخیر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها خلاف توافقات اولیه آنها در توافقنامه ژنو است، گفت: غربی‌ها در توافقنامه ژنو متعهد شده‌اند که تا 6 ماه هیچ کدام از کشورهای عضو گروه 1+5 نمی‌توانند تحریم جدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کنند و در حالی که اقدامات اخیر آنها و تحریم‌های متعدد نشان می‌دهد که آنها خلاف توافقنامه ژنو گام برداشته‌اند و بیانگر آن است که که به دنبال نتیجه بخش بودن مذاکرات هسته‌ای نیستند.

به باور این نماینده مجلس این قبیل اقدامات دولت‌های غربی در راستای همان پازل طراحی شده از سوی صهیونیست‌ها است.

گفتنی است وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای گروهی از شخصیت‌ها و شرکت‌های متهم به همکاری با دولت ایران در دور زدن تحریم‌های نفتی و همچنین پیشبرد برنامه موشکی را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

این بیانیه، این اقدام را «نشانه تعهد دولت آمریکا به اجرای قدرتمند تحریم‌های کنونی» دانسته و هدف از آن را «جلوگیری از فرار از تحریم‌ها در آینده و دستیابی ایران به فناوری‌های حساس در حین مذاکرات»، اعلام کرده است.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...