نسخه چاپی

كرزی:زندان های خارجی بسته شود

رئیس‌جمهور افغانستان با اشاره به وجود برخی زندان‎های خارجی كه توسط نظامیان خارجی ایجاد و اداره می‎شوند، اعلام كرد این زندان‎ها باید تعطیل شوند.

به گزارش نما، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان امروز با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که «حامد کرزی» رئیس جمهور این کشور فرمان تعطیلی زندان‎هایی که توسط نظامیان خارجی ایجاد و کنترل می‎شوند را صادر کرده است.

پیشتر رئیس جمهور افغانستان هیئتی را برای بررسی زندان‎های نظامیان خارجی در ولایت‎های «قندهار» و «هلمند» به جنوب این کشور اعزام کرده بود.

این هیئت پس از بررسی‎های زیاد اعلام کرد که نظامیان آمریکایی و انگلیسی 3 زندان در ولایت قندهار و 3 زندان دیگر در ولایت هلمند دارند.

هیئت بررسی وجود زندان‎های خارجی روز گذشته (سه‌شنبه) با حامد کرزی تشکیل جلسه داد و گفت: زندانیانی که در این زندان‎ها به سر می‎برند حتی پرونده کیفری نیز ندارند.

رئیس جمهور افغانستان نیز در این نشست وجود زندان نظامیان خارجی در افغانستان را خلاف فرامین صادر شده از سوی وی و همچنین نقض قانون اساسی این کشور دانست.

کرزی به ریاست امنیت ملی افغانستان دستور داد که از تمام کشورها بخواهند زندان‌های خود در افغانستان را به نیروهای افغان بسپارند.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...