نسخه چاپی

رشد 35 درصدی قیمت تمام‌شده كالاها در یك‌سال اخیر

عکس خبري -رشد 35 درصدي قيمت تمام‌شده کالاها در يک‌سال اخير

ه‌طور میانگین در یك سال گذشته قیمت تمام شده كالاها 35 درصد افزایش یافته است

به گزارش نما به نقل از پانا،رییس کمیسیون فضای کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران با بیان این‌که به‌طور میانگین در یک سال گذشته قیمت تمام شده کالاها 35 درصد افزایش یافته است، گفت: فضای کسب و کار با اعلام تخلف بهم نمی ریزد.


حمد پورفلاح در پاسخ به پرسش پانا که براساس گفته‌های مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، اعلام تخلفات فضای کسب‌وکار را مختل می‌کند، افزود: در صورتی که تخلف را منطقی، منصفانه و قانومندانه بررسی کنیم، اعلام آن هیچ‌گونه مشکلی ایجاد نمی‌کند.

وی عنوان کرد: اگر کسی از کمبودها سوءاستفاده کند و احتکار صورت گیرد، باید اعلام شود؛ اما به‌طور حتم باید مطمئن باشیم که تر و خشک با هم نمی‌سوزند.

رییس کمیسیون فضای کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران درباره قیمت تمام شده کالاها نیز تصریح کرد: حد ثباتی را برای نرخ محصولات تولیدی نمی‌توانیم در نظر بگیریم، اما در یک سال گذشته به‌طور میانگین حدود 35 درصد به قیمت تمام‌شده کالاها افزوده شده است.

پورفلاح خاطرنشان کرد: افزایش قیمت‌ها به دلیل شرایط درونی و بیرون در یک‌سال اخیر بوده است و نرخ ارز و قیمت‌های بین‌المللی از جمله آنها است.

وی گفت: برخی از کالاهای تولیدی آسیب‌پذیری کمتری از نرخ ارز داشتند و یا وابسته به واردات نبودند، به همین دلیل افزایش 10 درصدی قیمت داشتند، اما برخی واحدها مواد اولیه ارزبر داشتند که تا 45 درصد هم رشد قیمت پیدا کردند.

۱۳۹۱/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...