نسخه چاپی

تغییر نام خیابانی درتهران بعد از 30 سال

رئیس كمیته نامگذاری معابر شهر تهران در مراسم تغییر نام خیابان بهبودی به نام شهید سرلشكر بدایار بهبودی گفت: بزرگراه امام علی(ع) ۳۱ پل دارد كه بنا داریم نام كل مراكز استان های كشور را بر روی این پل ها قرار دهیم .


به گزارش نما، صبح امروز مراسم نامگذاری خیابان بهبودی به نام شهید سرلشکر بدایار بهبودی با حضور مجتبی شاکری عضو شورای شهر و رئیس کمیته نامگذاری معابر شهر تهران، امیرحیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش ، الهه راستگو عضو هیات رییسه شورای شهر ، شهرام گیل آبادی مشاور شهردار و رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران و ملکی شهردار منطقه ۲ و خانواده این شهید بزرگوار برگزار شد.

در این مراسم مجتبی شاکری عضو شورای شهر و رئیس کمیته نامگذاری معابر شهرتهران با بیان اینکه آنچه که امروز در اینجا می‌گذرد آغاز یک تحول بزرگ است، گفت: اهالی این خیابان از امروز خاطرات شهید و شخصیت والای ایشان را با گذر از این معبر به یاد می آورند و با نگاهی به نام آن شهید به عظمت شهدا بیش از پیش پی خواهند برد.

وی افزود: چه خوب است که نهضت نامگذاری که می تواند در سبک زندگی و رفتار اجتماعی ما موثر باشد با مراسم و بزرگداشت شهدا همراه شود.

شاکری اظهار داشت: تهران ۱۴ دروازه به نام ۱۴ معصوم داشته است. همچنین ۱۱۴ برج و بارو به نام ۱۱۴ سوره قران در این شهر بوده است که به لطف الهی در کمیته نامگذاری بنا داریم که طی یک برنامه منظم و منسجم ضمن شناسایی این ۱۴ دروازه و ۱۱۴ برج و بارو بتوانیم تهران را با یک مبنای جدید تعریف کنیم و دوباره نام معصومین و سوره های قرانی را احیا کنیم.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه تهران از دیر زمان در دین داری و زیرسایه قران بودن زبانزد است، گفت: به لطف خدا ایده های جدیدی داریم که امیدواریم با مشارکت شهروندان به زودی محقق شود.

شاکری در بخش دیگری از سخنانش به بزرگراه امام علی (ع) اشاره و بیان کرد: این بزرگراه ۳۱ پل دارد که می خواهیم با نامگذاری هر پل به نام مرکز یکی از استان ها کل ایران را در دامان حضرت علی (ع) بنشانیم.

وی افزود: پس از تصویب این طرح طی مراسمی برای رونمایی از نام هر پل اقدام خواهیم کرد.

شاکری اضافه کرد: امیدوارم این کار جمعی که آغاز شده با شکوه ادامه یابد و همه مناطق شهرداری برای اینکه هویت منطقه شان مشخص شود سرمایه گذاری کنند و مردم با همکاری بسیج و مساجد محله معابر را فقط یک نام نبینند و یک سبک زندگی رامورد ملاحظه قرار دهند تا به لطف الهی تحول فرهنگی و اجتماعی را رقم بزنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیاز داریم در برابر تحریم ها و ناملایمات روحیه ای مقاوم، سربلند و ایستاده داشته باشیم.

همچنین در این مراسم امیرحیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش درخصوص ویژگی های اخلاقی شهید سرلشکر بدایار بهبودی گفت: ایشان یک الگوی مجسم از اخلاص در عمل ، تقوی ، ولایتمداری ، پایمردی و شجاعت بود و یکی از شیعیان شیفته امام علی(ع) بود که با اخلاص عمل به ایشان اقتدا می‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه این شهید در ولایت مداری سرآمد بود، افزود: هرکجا خطر فزونی می یافت شهید بهبودی مصمم تر می شد که حرف ولی فقیه بر روی زمین نماند. ایشان در شجاعت بی نظیر بود.

حیدری اضافه کرد: اگر امروز در خیابان های شهر آرامشی است این را مدیون تلاش و مجاهدت و از خودگذشتگی شهید بهبودی و کسانی که با ایشان همراه بودند و راه ایشان را ادامه می دهند، هستیم.

وی با اشاره به اینکه نباید یاد شهدا از ذهنمان خارج شود، تصریح کرد: وقتی وصیت شهید را ورق می زنیم این وصیت نامه فلسفه زندگی وعشق است و امیدواریم خدا به ما توفیق دهد که بتوانیم راه این شهید را ادامه دهیم.

به گزارش شهرنوشت، پس از این مراسم از خانواده شهید بدایار بهبودی تقدیر به عمل آمد و تابلوی نام ایشان بر خیابان بهبودی نصب شد.

شایان ذکر است پیش از این خیابان به نام فردی بدسابقه در دوره دیکتاتوری رضا خان بوده است و به دلیل اعتراض شهروندان برای تغییر نام قدیمی، شورای شهر تغییر نام خیابان بهبودی را به نام شهید سرلشکر بدایار بهبودی به تصویب رساند و هم اکنون این خیابان به نام این شهید مزین شده است.

۱۳۹۳/۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...