نسخه چاپی

تجلیل از قهرمان یازدهم سپتامبر +عكس

عکس خبري - تجليل از قهرمان يازدهم سپتامبر +عکس

سرانجام سیزده سال پس از حادثه یازدهم سپتامبر، «محمد سلمان حمدانی»، پلیس مسلمان آمریكایی كه جان خود را در راه نجات قربانیان این حادثه از دست داد، مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، سیزده سال پس از حادثه یازدهم سپتامبر خیابانی در «کوئینز» نیویورک به نام این جوان 23 ساله مسلمان که دانشجوی دانشکده افسری نیویورک بود، نام‌گذاری شد.

«حمدانی» در روز واقعه یازدهم سپتامبر به کمک مصدومانی که در شعله‌های آتش ساختمان‌ تجارت جهانی نیویورک گرفتار شده بودند شتافت که در این حادثه جان خود را از دست داد.

طلعت حمدانی، مادر محمد در گفت‌وگو با روزنامه «دیلی‌نیوز» نیویورک گفت: امروز روز مهمی در زندگی من و نیز نقطه عطفی در جامعه آمریکا برای مبارزه با تعصب و تبعیض است. این اقدام نشانه‌ای است که مسلمانان آمریکایی بخش جدایی ناپذیری از جامعه این کشور هستند.

محمد حمدانی در روز یازدهم سپتامبر در حال رفتن به لابراتور آنالیز «دی‌ ان‌ ای» در دانشگاه «راکفلر» بود که برج‌های دوقلو را در حال سوختن دید و به سرعت خود را به محل حادثه رساند تا به مردم کمک کند.

حمدانی که جسدش در جریان این حادثه پیدا نشده بود، مدت‌ها به عنوان یکی از مظنونین این حادثه تلقی می‌شد.

چند سال بعد با پیدا شدن بقایای جسد حمدانی، اتهاماتی که علیه وی وجود داشت رد شد و سرانجام به نشانه قدردانی از خدمات این جوان مسلمان، خیابان 204 بلوار 35 کوئینز به نام «سلمان حمدانی» نام‌گذاری شد.

۱۳۹۳/۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...