نسخه چاپی

جای خالی آن 73 میلیون نفر در گفت‌وگوی تلویزیونی

دو روزنامه اصلاح‌طلب اظهارات رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی را عاری از پرسش‌های مهم مردم توصیف كردند.

دو روزنامه اصلاح‌طلب اظهارات رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی را عاری از پرسش‌های مهم مردم توصیف کردند.روزنامه آرمان دراین‌باره نوشت: ذکر این نکته حائز اهمیت است که بخش عمده‌ای از مصاحبه رئیس دولت یازدهم به محتوای خاص و جدیدی اختصاص نداشت. معتقدم ایشان به برخی از مسائل جدی جامعه پرداخت اما از کنار برخی از مسائل نیز عبور کرد در حالی که این مسائل دغدغه روز جامعه ایرانی محسوب می‌شوند. مسلما در این کشور اتفاقاتی رخ داده که 73 میلیون ایرانی برای دریافت یارانه‌ها ثبت‌نام کردند؛ این اتفاق پیام بسیار مهمی برای دولتمردان و از سوی دیگر برای کارشناسان دارد. ثبت‌نام میلیون‌ها ایرانی بی‌تردید دارای پیام‌های مشخصی برای دولتمردان و مجریان طرح هدفمندی یارانه‌ها هم بوده است بنابراین دولت روحانی برای درک بهتر مردم نیاز دارد تا حرف آنها را بشنود.

آرمان افزود: روحانی در مصاحبه شب گذشته خود گفت، مجلس به ما ابلاغ کرده بود که دولت اعلام کند هر کس نیازمند است برای دریافت یارانه‌ها ثبت‌نام کند. بنابراین ما هم اعلام کردیم و 73 میلیون نفر ثبت‌نام کردند. آیا واقعا پیام ثبت‌نام 73 میلیون شهروند ایرانی همین امر بوده است یا اینکه مردم خواسته‌های مهم‌تری هم داشته‌اند. ایشان دو خبر مسرت‌بخش اعلام کردند و آن توسعه روابط با چین و روسیه است. فکر نمی‌کنم که کشور ما مشکلی بابت رابطه با روسیه یا چین داشته باشد. ما خواهان این هستیم که روابط ما با کشورهایی که سال‌هاست مشکل داشته است بهبود پیدا کند.

روزنامه فرهیختگان نیز در مطلب مشابهی به قلم زیباکلام تصریح کرد: متأسفانه مصاحبه‌گران به هیچ‌وجه سوالات چالشی و پرسش‌های مهمی که دغدغه بخش عمده‌ای از مردم است را مطرح نکردند. در حقیقت آنها اجازه دادند روحانی اصلا ورودی به مسائل اصلی حساس و جدی برای جامعه را نداشته باشد. نمونه‌ای از آنها ثبت‌نام 73 میلیون نفر برای دریافت یارانه‌ها بود. عده‌ای معتقدند ثبت‌نام برای یارانه‌ها در واقع پیام سیاسی مشخصی برای دولت و حتی خارج از دولت داشت. جا داشت که مصاحبه‌گران به این نکته اشاره می‌کردند. درست است که یک یا دو میلیون نفر ثبت‌نام نکردند اما شخص رئیس‌جمهور برای 73 میلیون نفری که برای دریافت یارانه‌ها ثبت‌نام کرده‌اند، چه برنامه‌ای‌ دارد و برای آنها چه خواهد کرد؟ آیا می‌خواهد به تمام آنها یارانه بدهد؟

این تحلیل می‌افزاید: به نظر می‌رسد روحانی همه دغدغه‌اش این بود که موضوعات خوب و امیدوار‌کننده مطرح کند. در بحث سیاست خارجی نیز اظهارات ایشان تعجب‌آور بود. او گفت که خبرهای خوشی در پیشرفت روابط با روسیه و چین به گوش خواهد رسید. اما مسئله این است که رابطه با این کشورها در مقایسه با غرب و اتحادیه اروپا همواره خوب بوده است. بهتر بود رئیس‌جمهور به مشکلات رابطه با غرب و سازوکار بهبود روابط با جامعه بین‌المللی اشاره می‌کرد.روزنامه آفتاب‌یزد نیز تیتری طعنه‌آمیز مبنی بر اینکه «مخالفان به موفقیت‌های دولت احترام بگذارند» را انتخاب کرد حال آن که روز قبل از آن نوشته بود: امیدواریم این مصاحبه متقن و مستند باشد نه از روی هوا. قصد نداریم بگوییم دولت به زنگ حساب رسیده اما در زمان انشا هم نیست.

در این میان مخاطبان سایت مشرق نیز کامنت‌هایی نظیر این کامنت‌ها را ذیل خبر اظهارات روحانی درج کرده‌اند: درخت گردبن بر این بزرگی درخت خربزه الله‌اکبر ملایمت این بود پس تندت چی بود تازه اون آقای نوبخت میگه دولت در گرانی‌ها نقشی ندارد هی پسر یه سر برو بورکینافاسو شاید دولتش تو گرونی‌های کشور ما دست داره. تهدید و تعقیب منتقدان این اعتدال است!!! و اگر یکی از هواداران شما در یکی از روزنامه‌ها و وبسایت‌هایشان به یکی از مقدسات توهین یا زیر سوال ببرند، آیا باز هم آنها را اینگونه تهدید و تعقیب می‌کنید؟آیا اکثریت مطلق مردم طرفدار دولتند؟ واقعا؟! طرفدار بودند که 73 میلیون نفر برای یارانه ثبت‌نام نمی‌کردند؟! مردم اونی رو که در جامعه دارن با تمام وجودشون احساس میکنن محل قضاوت بین خودشون و شما قرار میدن و بیشتر مردم حتی اون کسانی که به شما رای دادن بسیاری از مطالب شما رو قبول ندارن چون خروجی اون در جامعه یه چیز دیگه است. طبق معمول فرافکنی! دولت کلیدساز آن دفعه گفت بی‌سواد و جیره‌خوار و این دفعه می‌گوید «اقلیت» هستند!!

به زبان بی‌زبانی گفت که در مسئله ‌هسته‌ای ما فقط «شفافیت» نشان دادیم و چیزی هم نگرفتیم تا چند سال دیگه شفافیت نشان دهیم؟ هر موقع با شیب ملایم، تاسیسات هسته‌ای را تعطیل کردید؟؟!!! آنوقت شفافیت کامل نشان داده‌اید. جناب حقوقدان مچکریم. باز هم فرافکنی و دیگر هیچ/بازهم تهدید منتقدین و خفه کردن و بستن دهان‌ها/ در گزارش اول که تمام تقصیرها به گردن دولت قبل افتاد و این دفعه ک

۱۳۹۳/۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...