نسخه چاپی

بركناری مدیرآژانس اطلاعات‎دفاعی آمریكا

روزنامه «واشنگتن‌پست» به نقل از منابعی در وزارت دفاع آمریكا از استعفای اجباری مدیر آژانس اطلاعات دفاعی این كشور به دلیل اختلاف با فرماندهان ارشد، خبر داده است.

به گزارش نما، روزنامه «واشنگتن‌پست» نوشت: مقامات کنونی و سابق آمریکایی می‌گویند مدیر آژانس اطلاعات دفاعی این کشور در پی اختلافات ماه‌های اخیر با مقامات وزارت دفاع، مجبور به استعفا شده است.

بنا بر این گزارش، انتظار می‌رود ژنرال «مایکل فلاین» به زودی کناره‌گیری خود از این سمت را اعلام کند. این در حالی است که بر اساس برنامه قبلی قرار بود وی بیش از یکسال دیگر به عنوان مدیر این آژانس فعالیت کند. مقاماتی که خواسته‌اند نامشان فاش نشود، به واشنگتن‌پست گفته‌اند که فلاین در ماه‌های اخیر از سوی مقامات ارشد به خصوص «جیمز کلاپر» مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا تحت فشار بوده است.

این اقدام در برهه زمانی‌ای صورت می‌گیرد که آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در حال ایجاد تغییرات گسترده در ساختار خود است و قرار است فعالیت‌های جاسوسی آن در خارج از کشور، گسترش یابد. وزارت دفاع آمریکا همچنین قصد دارد روابط میان این آژانس و سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) را نیز گسترش دهد.

فلاین که در جنگ‌های عراق و افغانستان مشاور اطلاعاتی ژنرال «استنلی مک‌کریستال» فعالیت می‌کرد، در جولای 2012 با هدف تسریع تغییرات وارد آژانس اطلاعات دفاعی شد. با این حال، منتقدان می‌گویند مدیریت این آژانس بعد از ورود وی نیز همچنان بی‌برنامه بوده و او بدون وجود زیرساخت‌های لازم دست به تغییرات گسترده زده است.

وزارت دفاع آمریکا تاکنون از اظهارنظر در مورد این گزارش خودداری کرده است.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...