نسخه چاپی

هلاكت عضو بلندپایه النصره به‌‌دست داعش

درگیری‌های ۲ گروه داعش و جبهه‌النصره كه از روز گذشته در مناطق شرقی سوریه آغاز شده بود، امروز نیز با پیشروی داعش در مناطق تحت تصرف النصره ادامه یافت.

به گزارش نما به نقل از فارس، درگیری‌های ۲ گروه داعش و جبهه النصره که از روز گذشته در استان دیر الزور در شرق سوریه آغاز شده بود، امروز نیز با پیشروی داعش در مناطق تحت تصرف النصره ادامه یافت.

بر اساس گزارش‌های رسیده، عناصر داعش در روستای «الجدید» در ریف دیر الزور برای عناصر النصره کمین زدند که منجر به هلاکت تعدادی از عناصر جبهه النصره شد و در میان کشته‌ها «ابو أسامه الشرعی» یکی از رهبران هیأت شرعی النصره نیز مشاهده می‌شد.

همچنین محور الصور- البصیره در ریف دیر الزور شاهد درگیری‌های شدید داعش – النصره بود که با پیشروی داعش در مناطق تحت تصرف النصره همراه بود.

همچنین گزارش شده که درگیری این ۲ گروه در روستای «الحرجیه» در ریف شمالی دیر الزور که با درگیری‌های شدید و سنگین همراه بود، به سود داعش و تسلط بر این روستا همراه بود.

همچنین داعش با حمله به روستای «الفدین» اقدام به آتش زدن مقرهای النصره در این روستا کرد که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها تروریست وابسته به النصره شد.

از استان «رقه» نیز گزارش شده است که داعش اقدام به تخریب و انهدام دو تندیس تاریخی در بوستان «الرشید» در مرکز شهر رقه با بمبگذاری در آنها کرد، چون آنها را به نوعی تجسم بت پرستی تلقی می‌کرد.

منابع محلی می‌گویند که این دو تندیس به شکل‌های شیر بودند که در ورودی بوستان الرشید رقه نصب شده بودند و قدمت تاریخی بسیاری داشتند.

۱۳۹۳/۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...