نسخه چاپی

نگرانی ضدانقلاب از مرزبندی دیرهنگام اصلاحات

تقلای تدریجی اصلاح طلبان برای جدا كردن حساب خود از فتنه سبز و زیرسازی بازگشت به عرصه سیاست و انتخابات، اپوزیسیون خارج نشین را نگران كرده است.

به گزارش نما به نقل از کیهان، پايگاه اينترنتي خودنويس با اشاره به حضور مخفيانه برخي اصلاح طلبان در انتخابات مجلس و مواضع تند عباس عبدي در تخطئه جنبش سبز و حمايت از اقدام خاتمي نوشت: تكاپوي اصلاح طلبان براي انتخابات روز به روز ابعاد وسيع تري به خود مي گيرد. آنها مي خواهند به قدرت بازگردند اما آنچه در اين ميان مهم است مواضع آقايان موسوي و كروبي نسبت به اين طيف و تحريم انتخابات است كه فرصت سوءاستفاده از فضاي مبهم و دوپهلو و در عين حال بازي با كارت جنبش سبز را از اين گروه هاي سياسي مي گيرد. عبدي مي گويد بايد كوشش كرد تا نيروها به صورت ذخيره باقي بمانند. وقتي اين جمله عبدي را در كنار تكاپوي اين روزهاي «اصلاح طلبان» براي شعبده انتخابات پيش روي رياست جمهوري قرار مي دهيم، بسياري از رازها از پرده بيرون مي افتد. يك سال ديگر تا «انتخابات» باقيست و قرار است كه يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران در بهار 1392 خورشيدي برگزار شود.

خودنويس مي افزايد: افرادي نظير خاتمي كه زماني در اوج سركوب پس از انتخابات پيشين رياست جمهوري با «غلط كرديد» نسبت به شعار جمهوري ايراني واكنش نشان داد، با دروغي آشكار و با گذر از پيش شرط هايي كه در گذشته براي شركت در انتخابات ادعا مي كردند، مهر تاييد بي قيد و شرط بر گزينه انتخابات به هر شكل در جمهوري اسلامي زدند و حتي با طرح ادعايي براي اين كار آقايان موسوي و كروبي را نيز گواه گرفتند كه «آقايان موسوي و كروبي در درون نظام هستند.... من به صراحت اعلام مي كنم كه همه بزرگان و عزيزان از جمله آقايان كروبي و موسوي هم همين را قبول دارند.»

اين پايگاه اينترنتي نوشت: همچنين خبر مي رسد كه جدا از افرادي نظير رفسنجاني، خاتمي، موسوي خوئيني ها، منتجب نيا، محمد خاتمي، «مراجع سبزي» چون بيات، زنجاني، محمد دستغيب، محمدعلي ابطحي، موسوي لاري، سراج الدين موسوي، مجيد انصاري، علي اكبر محتشمي پور و گروه هايي نظير فراكسيون اقليت مجلس، اصلاح طلبان، روحانيون مبارز و ديگران در انتخابات مجلس شركت كردند. يا جناب بهنود با چسب اصلاح طلبي آغشته به وقاحت، «گاندي و مصدق و خاتمي» را به هم مي چسباند و تحريم انتخابات اسلامي را كار «تندروها» و «افراط طلب ها» مي داند و نتيجه مي گيرد كه «اين نقش اصلاح طلبان است كه به جز خير مردم نمي بينند. نظري به بالا ندارند. و قرني است كه ترميم تمام خرابي هاي تندروها به عهده اينان بوده است. جز همين امثال گاندي و مصدق و خاتمي نبودند كه سرزمين هاي شان را به سامان رساندند.»

در اين ميان افرادي نظير آقاي عبدي پا را از اين هم فراتر گذاشته شائبه اين كه ممكن است مثلا آقاي خاتمي زماني عضوي از جنبش سبز بوده باشند را رد كرده و اين ادعا را «نوعي كلاهبرداري سياسي» خواندند.

خودنويس تصريح كرده است: آنچه در اين ميان بسيار آزاردهنده و غيرقابل تحمل است سوءاستفاده رياكارانه طيف اصلاح طلبان نظير عبدي از ابهام موجود است كه از يك سو «بي برو برگرد» خاتمي و امثال خود را از جنبش سبز جدا مي دانند و حتي شائبه و ابهام انتساب طيف اصلاح طلبان به اين جنبش را «نوعي كلاهبرداري سياسي» مي خوانند اما از سوي ديگر با توسل به همين ابهام، به سوءاستفاده از كارت جنبش سبز دست مي زنند و رويا در سر مي پرورانند. بنابراين بسيار حياتي است كه موسوي و كروبي موضع بگيرند.

۱۳۹۱/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...