نسخه چاپی

نظرشما درباره جملات كلیدی روحانی چیست؟

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور، سومین گفت وگوی زنده تلویزیونی خود را با مردم انجام داد و باز هم كم و بیش خبرساز شد.

به گزارش نما به نقل از جهان، وی به مانند گذشته از رویکرد خود و دولتش تمجید کرد و وعده های جدیدی را به قول های گذشته همچون وعده "حل مشکلات اقتصادی در 100 روز" اضافه کرد.

بخش زیادی از ناظران سیاسی و حتی طیفی از حامیان دولت معتقدند که آقای روحانی در این گفت وگو هم به سوالات و دغدغه های اصلی مردم جواب نداد.

در ادامه برخی از جملات کلیدی رئیس جمهور در این مصاحبه ذکر شده که مخاطبان محترم جهان می توانند نظر خود را درباره آنها در بخش نظرات بیان کنند:

-ما در مورد قیمت‌های برق، گاز و گازوئیل شیب‌ها را "خیلی ملایم" در نظر گرفتیم یعنی شیب‌هایی نظیر 24 درصد، 25 درصد و 40 درصد. در مورد گازوئیل نیز ما به همین صورت عمل کردیم؛ چرا که گازوئیل به بحث حمل و نقل عمومی و چاه‌های آب و مصارف عمومی مربوط می‌شود به همین دلیل ما در شرایطی که پیشنهاد ما در مورد قیمت گازوئیل 500 تومان و یا 300 تومان بود مبلغی پایین‌تر یعنی مبلغ 250 تومان را در نظر گرفتیم.

-اینطور نیست که در میان مردم شایعه شده و گفته شده که قیمت بنزین یا گازوئیل اثر تورمی شدیدی روی اجناس دیگر خواهد داشت.

-از جمله اهدافی که ما در این مرحله در زمینه سلامت داریم، این است که مشکلات فراوان نظام سلامت برطرف شود. مردم اعلام می‌کنیم که از سال 93 قیمت داروهای ساخت داخل افزایش نخواهد یافت. همچنین قیمت داروهای خارجی در سال 93، 10 درصد کاهش خواهد یافت و ملزومات پزشکی که از خارج وارد می‌شود نیز کاهش پیدا می‌کند. مردمی که نیازمند می‌شوند و در بیمارستان بستری می‌شوند، سهمی که تا پایان پرداخت خواهند کرد، 10 درصد خواهد بود.

-یارانه کالایی را به دو گروه تحت پوشش کمیته امداد خمینی و بهزیستی پرداخت می کنیم.

-مردم می‌توانند در هر زمانی که خواستند، از دریافت یارانه‌ها انصراف دهند.

-کشاورزی کشور متحول خواهد شد.

-در حوزه نفت و گاز حرکت‌ها بسیار خوب استما در عرصه سیاست خارجی قدم‌های بسیار بلندی را برداشته‌ایم.

-روابط ما با دنیا بهتر از گذشته است.

-جایگاه و نفوذ ایران امروز بهتر از گذشته است.

-در تمام زمینه‌ها قدم‌های خوبی برداشته شده است.

-از وضع دانشگاه‌هایمان راضی هستم.

-ما امروز در زمینه بانکی در مورد تمام کالاهای اساسی روالی عادی را طی می‌کنیم و دیگر شرایط مانند شرایط تحریم نیست.

-در زمینه دستیابی به توافق نهایی با 1+5 گام‌های بسیار خوبی برداشته‌ایم.

-به مذاکرات بدبین نیستم.

-تیمی که در حال مذاکره است، خوب مسائل را می‌فهمد و متخصص این کار است.

-ما می‌توانیم با هر کشوری که دچار تنش هستیم، آن تنش را کاهش دهیم و در همین چند ماه نیز این کار انجام شده است.از سمت ما مانعی برای گسترش روابط با عربستان نیست.

- عده‌ای از رفع تحریم‌ها عصبانی هستند.

-عده‌ای اتهام، دروغ‌پردازی، تخریب و هوچی‌گری شروع کرده‌اند. البته هنوز به مقطعی نرسیده‌ایم که لازم بدانم برای مردم توضیح دهم..بسیاری از دوستان از طرق مختلف از ما درخواست داشتند در صحبت‌های خود به شایعه‌پراکن‌ها و تحلیل‌گرها پاسخی بده. من امروز این نیاز را احساس نمی‌کنم هر زمان که نیاز بود این صحبت‌ها را اعلام می‌کنم.

-برای اولین‌بار نهاد ریاست‌جمهوری از زنان سفرا برای معرفی روز زن در تهران دعوت کرد که البته مثل اینکه برخی از این شادمانی و قدم مثبت کمی ناراحت شده‌اند. پیروزی ملت ما، پیروزی همه است. آنها که منتقد دولت هستند، به پیروزی‌ها احترام بگذارند و اینها همه قدم‌های موفقی بود که برداشته شد.

-باید نظرات مختلف را تحمل کنیم.

-به همه شعارهایم وفادار خواهم بود.

-به خوبی می‌دانم که چه قولی داده‌ام و چه باید بکنم.

۱۳۹۳/۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...