نسخه چاپی

مرتضی حیدری، پشت فیلتر نهاد ریاست جمهوری

یكبار دیگر مجری مورد نظر سازمان صدا و سیما پشت در مصاحبه با رئیس جمهور قرار گرفت اما این بار ظاهرا رئیس رسانه ملی از روند مصاحبه شب گذشته رئیس جمهور با این رسانه ناراضی به نظر نمی رسد.

ضرغامی که در مراسم اجلاس حکمت مطهر سخنرانی می کرد بعد از پایان مراسم در پاسخ به خبرنگاری که از وی درباره انتخاب مجری های شب گذشته صداوسیما سئوال کرده بود گفت: «این موضوع حل شد و طبق قانون و نامه ای که معاون سیما نوشتند؛ به محض اینکه ما مطلع می شویم، هماهنگ می کنیم که این گفت و گو صورت بگیرد. سه نفر را معرفی میکنیم، در این بین هر تعداد که خودشان خواستند، خودشان انتخاب کنند.»

در دو جلسه گفت وگوی زنده تلویزیونی رئیس جمهور با صداوسیما موضوع انتخاب مجری محل اختلاف بود. تا جایی که در دومین جلسه تاخیر یک ساعته را به خاطر این اختلاف شاهد بودیم. اختلاف که کار را به نوشتن نامه شبانگاهی ضرغامی به شورای نظارت بر صداوسیما کشاند. ضرغامی در آن نامه از این شورا خواست تا نظر قطعی را درباره اختلاف میان صداوسیما و روسای قوا در انتخاب مجریان تلویزیونی ارائه کنند. نظر این شورا نیز در نهایت بر این قرار گرفت تا صداوسیما مجریان مورد نظر خود را یک هفته جلوتر به نهاد ریاست جمهوری معرفی کرده و با هماهنگی این نهاد از بین این افراد مجری برنامه مشخص شود.

آنطور که ضرغامی گفته رسانه ملی قصد داشت تا برای این گفت و گو از مرتضی حیدری به عنوان مجری استفاده شود اما نهاد ریاست جمهوری با حضور وی موافق به عمل نیاورده است. اگرچه آقای عبدالرشیدی بر مسائل اقتصادی تسلط دارد اما در میان مجریان صداوسیما به خاطر سابقه حضور مرتضی حیدری در گفت وگوهای ویژه او به عنوان چهره ای که سئوالات اقتصادی بیشتری را مطرح می کند، شناخته می شود.

ضرغامی درباره عدم انتخاب حیدری گفته: سه نفر انتخاب شدند.آقای مرتضی حیدری، آقای عبدالرشیدی و خانم حسنی دخت که با توجه به اینکه رئیس جمهور علاقه دارند مجری ها دو نفر باشند و یکی از آنها هم خانم باشد، از سه نفری که معرفی کردیم، ۲ نفر انتخاب شدند و منتها عملا از طرف رسانه ملی این کار را کردند.»

رئیس سازمان صداوسیما همچنین خبرداد که پیش از این برنامه تلویزیونی جلسه ای با مجریان و در حضور آقایان آشنا و اسماعیلی به عنوان نماینده دولت برگزار کرده. ضرغامی گفته که در این جلسه «تذکرات لازم را به عنوان رئیس رسانه ملی و جایگاه مستقل سازمان به طرح سوالات اصلی از رئیس جمهور مطرح کردم که فکر می کنم جلسه دیشب رئیس جمهور یک مقدار متفاوت تر از گذشته بود.»

به نظر می رسد طرح سئوالات شفاف و بعضا چالشی از رئیس جمهور تا حدی توانسته مسئولان صداوسیما را در گفت وگوی ویژه رئیس جمهور که دیشب از تلویزیون پخش شد راضی کند.

۱۳۹۳/۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...