نسخه چاپی

چراغ سبز صندوق بین‌المللی پول به اوكراین

صندوق بین‌المللی پول اعطای بسته وام ۱ / ۱۷ میلیارد دلاری دو ساله را به اوكراین تصویب كرد.

به گزارش نما، ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیات ۲۴ عضوی صندوق بین‌المللی پول با برنامه کمک دو ساله به اقتصاد اوکراین طی روز چهارشنبه موافقت کرد.

تصویب این بسته چراغ سبز را به واگذاری سریع مبلغ ۲ / ۳ میلیارد دلار به اوکراین داده است و این به این کشور اجازه می‌دهد که دچار قصور در پرداخت بدهی نشود. بیش از نیمی از این پول قرار است صرف حمایت از بودجه اوکراین شود. این بسته کمک مالی راه را برای اعطای وام‌ها از جانب دیگر اعطا کنندگان که مجموعا حدود ۱۵ میلیارد دلار می‌شود، هموار می‌کند. هدف این است که اوکراین از این پول برای با ثبات کردن اقتصادش استفاده کند.

صندوق بین‌المللی پول در بیانیه‌ای گفت: برنامه اقتصادی مقامات این سازمان هدفش بازیابی ثبات اقتصاد کلان، تقویت شفافیت و مدیریت اقتصادی و به جریان انداختن رشد اقتصادی پایدار و ایمن است و در عین حال از آسیب پذیرترین حوزه‌ها محافظت خواهد کرد.

کریستین لاگارد، مدیر صندوق بین‌المللی پول در ارتباط با این بسته کمک مالی گفت که این طرح خطرات ژئوپلیتیکی و اجرایی خواهد داشت. لاگارد روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: ما در جبهه اجرایی همه احتیاط‌ها را که می‌توانیم در نظر گرفته‌ایم تا خطرات را کاهش دهیم.

وی افزود: در جبهه ژئوپلیتیکی به وضوح حمایت بین‌المللی دو جانبه و همکاری همه طرف‌ها به شدت به تقویت جایگاه اقتصاد اوکراین کمک خواهد کرد. وی افزود: ما معتقدیم اوکراین باید فرصت را مغتنم شمرده و از اقدامات قبلی اجتناب کند چه اقدامات مالی و چه اقدامات پولی و چه اقدامات مربوط به مدیریت.

این در حالی است که به دلیل آشوب‌های اخیر در اوکراین اقتصاد این کشور سه درصد نزول پیدا کرده است.

۱۳۹۳/۲/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...