نسخه چاپی

جنتی:«من روحانی هستم» را ندیده‌ام

وزیر ارشاد گفت: بنده «من روحانی هستم» را ندیده‌ام اما پیرامون این مستند مطالبی را خوانده‌ام. این اتهامات بسیار نارواست و طبیعتاً باید دستگاه قضایی به عنوان دستگاه مسئول در این زمینه با كسانی كه این اتهامات را زده‌اند، برخورد كند.

به گزارش نما، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاحیه خانه فرهنگ ایثار و مقاومت در نمایشگاه کتاب در جمع خبرنگاران حاضر و به سؤالات آنها پاسخ گفت.

وزیر ارشاد درباره مستند «من روحانی هستم» و اینکه دستور پیگیری این مستند را داده‌اید اما دو دانشجو آن را ساخته‌اند نظر شما چیست گفت: هیچ کس مانع نقد نیست هر کس نقدی داشته باشد می‌تواند ارائه کند و. هیچ کس مانعش نمی‌شود. همه کتاب‌هایی که در کشور ما منتشر می‌شود چه کسانی که موافق دولت باشند و چه مخالفان نسبت به برخی از سیاست‌های دولت حتی اگر معترض هم باشند کتابشان چاپ می‌شود.

جنتی یادآوری کرد: من به همه دوستان و همکارانمان توصیه کردم که از این جهت هیچ منعی نداریم و من این هم نمی‌بینیم اما ممکن است کسی نقدی داشته باشد و دیگران هم پاسخش را می‌دهند، نکته مهم که خود آقای رئیس جمهور هم به آن تأکید کرده‌اند اینکه ما در پوشش نقد به اتهام‌های ناروا، تخریب و توهین بپردازیم این قابل قبول نیست اما خوشبختانه در حوزه کتاب چیزی به این عنوان نداریم ولی به هر حال به صورت سی‌دی مواردی را مطرح کردند و متأسفانه در مجامع عمومی عرضه شده است روی اینترنت قرار دادند تا هر کسی که می‌خواهد آن را دیده و استفاده کنند اما بسیاری از آنها اتهامات نارواست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: این اتهامات نارواست آن هم به شخصیت بارز و برجسته‌ای مثل دکتر روحانی که سابقه ایشان در انقلاب از سال 1340 تا به امروز کاملاً روشن و شفاف است و در همه صحنه‌های انقلاب و قبل از آن حضور فعال داشتند حتی در صحنه‌های دفاع مقدس ایشان نقشی بسیار مؤثر داشتند. این اتهامات بسیار نارواست و طبیعتاً باید دستگاه قضایی به عنوان دستگاه مسئول در این زمینه با کسانی که این اتهامات را زده‌اند برخورد کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا خودتان این مستند را دیده‌اید گفت: من فیلم را ندیدم اما پیرامون این مستند مطالبی را خوانده‌ام.

وزیر ارشاد همچنین در پاسخ به این سؤالی که صحبت‌هایی مبنی بر سرقت راش‌های این فیلم مستند برای قرار گرفتن روی اینترنت انجام شده در این صورت هم قادر به برخورد قضایی هستید پاسخی نداد و از این سؤال گذشت.

جنتی در پاسخ به سؤال دوم مبنی بر اینکه رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب پیرامون ممیزی و گشت ارشاد مطالبی را مطرح کردند، توصیه‌هایی را به وزارت ارشاد داشتند بیان کرد: رئیس جمهور گفتند وجدان عمومی بهترین داور و قاضی است برای اینکه کدام کتاب باید بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد و کدام کتاب کمتر اما من می‌گویم ممیزی قانونی است. قانون شورای انقلاب فرهنگی است که لازم‌الاجراست و ما هم باید اجرا کنیم و به تازگی هیأت نظارت در امر کتاب اخیراً مصوباتی هم داشته است.

عالی‌رتبه‌ترین مقام مسئول در وزارت ارشاد پیرامون نامناسب بودن مکان برگزاری نمایشگاه کتاب و اینکه برخی بازدید کنندگان امکانات مصلی را کافی نمی‌دانند توضیح داد: این مکانی که ما الان در آن نمایشگاه برگزار می‌کنیم جایگاه نمایشگاهی نیست اینجا مصلی است نمازخانه و مکان عبادت است ولی به دلیل اضطراری که وجود داشت نمایشگاه را در آنجا برگزار می‌کنیم. نمایشگاه بین‌المللی هم که سالیان گذشته میزبان نمایشگاه کتاب می‌شده و اکثراً نمایشگاه‌هایی نیز در آنجا برگزار می‌شود این مکان هم ظرفیت کامل برای جانمایی، چینش مکانی عظیم ندارد باید حتماً فکر دایمی برای یک نمایشگاه در خور جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم این مهم در حال دنبال کردن است که اگر بشود شهر آفتاب که یک شهر بزرگ و گسترده است و ظرفیت بالایی دارد در آن مکان احداث صورت گیرد تا بتوانیم نمایشگاه‌های آینده کتاب را در آنجا برگزار کنیم مصلی فقط به خاطر اضطرار انتخاب شد غرفه‌ها یا در شبستان و یا در محیط باز برگزار شده است تا مردم از آن استفاده کنند. آنچه در توان بوده است انجام داده‌ایم تا نواقص برطرف شود و راهی دیگر نداریم تا نمایشگاهی بسازیم البته بخشی هم با همکاری شهرداری و کمک‌های ارشاد ساخته شده است.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...