نسخه چاپی

باج۱۸میلیونی‌فرانسه‌به‌تروریست‌ها

كارشناسان ناتو به مجله فوكوس گفتند، دستگاه اطلاعاتی فرانسه از عملیات ربایش این چهار روزنامه‌نگار با خبر بود اما به دلیل شرایط بحرانی سوریه از اقدام برای آزادی آنها جلوگیری كرد. فرانسه ۱۸ میلیون دلار برای آزادی ۴ خبرنگار فرانسوی كه در سال ۲۰۱۳ به دست تروریست‌ها در سوریه ربوده شدند، پرداخت كرده است.

به گزارش نما، پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از مجله آلمانی «فوکوس» نوشت، فرانسه 18 میلیون دلار برای آزادی 4 روزنامه‌ نگار این کشور که در ژوئن سال 2013 در سوریه ربوده شدند پرداخت.

براساس این گزارش، تروریست ها پس از دریافت این مبلغ، این روزنامه نگاران فرانسوی را آزاد کردند.

این مجله آلمانی به نقل از منابع نزدیک به ناتو در بروکسل نوشت که جان اف لودریان، وزیردفاع فرانسه این مبلغ را به آنکارا تحویل داد و مقام‌های ترک نیز آن را توسط دستگاه اطلاعاتی خود به ربایندگان پرداخت کردند.

کارشناسانی در ناتو به مجله فوکوس گفتند، دستگاه اطلاعاتی فرانسه از عملیات ربایش این چهار روزنامه‌ نگار با خبر بود اما به دلیل شرایط بحرانی سوریه از اقدام برای آزادی آنها جلوگیری کرد.

این در حالی است که فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه 20 آوریل در گفت وگو با خبرنگاران، پرداخت هرگونه باج به تروریست‌ها را برای آزادی این چهار روزنامه‌ نگاران رد کرده بود.

۱۳۹۳/۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...