نسخه چاپی

كتمان دوستی با احمدی نژاد در برنامه زنده تلویزیونی

عکس خبري -کتمان دوستي با احمدي نژاد در برنامه زنده تلويزيوني

مهدی چمران كه میهمان برنامه شناسنامه بود در پاسخ به این سوال كه آیا مثل روزهای اول با آقای احمدی نژاد دوست هستید گفت: «اجازه دهید پاسخ این سوال بماند...»

به گزارش نما، مهدی چمران میهمان این هفته برنامه شناسنامه بود.



مهدی چمران در برنامه تلویزیونی شناسنامه در مورد ورود به عرصه انتخابات شوراها گفت: «زمان دفاع مقدس تا دو سال مرتب در جبهه بودم. بعد از بازگشایی دانشگاه ها، به دانشکده هنرهای زیبا رفتم و به عنوان استاد فعالیتم را آغاز کردم. به صورت همزمان در جبهه هم کارهای علمی، تحقیقاتی را پیگیری می کردم. بعد از مدتی با حکم آقا معاون فرهنگی و رئیس ستاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس شدم و حضور ده سال آنجا بودم. بعد از آن هم برای حضور در انتخابات شورای شهر دعوت شدم.»



وی افزود: «دوستان شورای هماهنگی مایوس بودند و به دنبال چهره ای بودند که بین مردم رای داشته باشد. به من گفتند بیا، من هم همراه با دکتر شیبانی رفتیم و به عنوان سر لیست ائتلاف آبادگران در انتخابات شرکت کردیم. در نهایت هم همانطور که گفتم همه اعضای شورای هماهنگی مایوس بودند، فقط یک نفر در میان آن ها نا امید نشده بود، آن هم آقای احمدی نژاد بود. ایشان مسول تشکیل این ائتلاف بود و دعوت ها توسط ایشان صورت گرفت.»



چمران گفت: «من می دانستم که به همراه دکتر شیبانی رای می آوریم اما واقعاً فکر نمی کردیم همه لیست رای بیاورد.»



مصطفی چمران در بخش دیگری از «شناسنامه» در مورد رابطه خود با دکتر احمدی نژاد هم گفت: «من هیچ وقت مشاور ایشان نبودم چون از نظر قانونی عضو شورا نمی توانست مشاور رئیس جمهور باشد. من اگر کاری هم کردم به خاطر رضای خدا و خدمت به مردم بود. اینطور نبود که چون کاندیدای ما رای آورده، انتظاری داشته باشم. ایشان تا حد معاون اولی هم پیش رفته بودند که مورد تایید همه هم بود اما خودم گفتم به صلاح نیست. چون من برای رضای خدا کار کرده بودم و نمی خواستم این شائبه پیش بیاید که من برای رسیدن به پست و مقام کار کرده ام. مردم به من رای داده بودند تا در شورای شهر خدمت کنم و اجازه خواستم تا در همان جبهه خدمت کنم.»



وی افزود: «اگر رفت و آمدی هم به دولت داشتم به دلیل حل مشکلات شهر بود.»



چمران در پاسخ به این سوال که آیا مثل روزهای اول با آقای احمدی نژاد دوست هستید هم گفت: «اجازه دهید پاسخ این سوال بماند...»



وی در مورد رابطه ی شهید چمران و مهندس بازرگان هم گفت: «مرحوم بازرگان در دانشگاه فنی استاد شهید چمران بود و از مهندس بازرگان که استاد سخت گیری هم بود در درس ترمو دینامیک نمره 22 گرفته بود! رابطه استاد و شاگردی بین شهید چمران و مرحوم بازرگان وجود داشت اما شهید چمران در مورد مسائل سیاسی، مستقل فکر می کرد و وقتی می دید نظر و رای متفاوتی نسبت به مرحوم مهندس بازرگان دارد، نظر خود را در کمال ادب بیان می کرد. مثلاً در موضوع فروش هواپیماهای اف 14! وزیر دفاع ِ وقت گزارش کاری آماده کرده بود و گفته بود این هواپیماها را نیاز نداریم و باید بفروشیم. دکتر چمران وقتی از این موضوع مطلع شد خیلی ناراحت شد و نزد مهندس چمران آمد و در کمال احترام اما به شدت اعتراض کرد.»



چمران افزود: «شهید چمران گفته بود ما در معرض خطر هستیم و باید ارتش و نیروهای مسلح قدرتمندی داشته باشیم. اگر این هواپیماها را نمی خواهید، به ما بدهید تا در لبنان با اسرائیل بجنگیم! چه کسی گفته کسی با ما سر جنگ ندارد؟ ما در معرض خطر هستیم و باید هواپیماها را حفظ کنیم. شهید چمران با فعالیت هایی که داشت مانع فروش هواپیماهای اف 14 شد و حضرت امام از شهید چمران دفاع کردند.»



مصطفی چمران در مورد اسامی زیر هم چنین گفت:


امام موسی صدر: یک روحانی روشنفکر، مبارز و نوپردازی که خیلی حیف شد



سید حسن نصر الله: روحانی مبارز، معتقد و موفق


شهید چمران: یکی از مخلوقات زیبای خلقت خدایی


شهید رجایی: یکی از نیروهای مخلص، پرکار و توانمند


شهید بهشتی: روحانی عالم، مدبر و برنامه ریز و موفق


بنی صدر: آدمی است که هرجای دنیا رفته همه را به هم ریخته است


آیت الله هاشمی رفسنجانی: روحانی قدیمی که انشالله در همان مسیر ادامه بدهد


سید محمد خاتمی: یک شخصیت فرهنگی- سیاسی


محمود احمدی نژاد: یک آدم پرکار ِ ایده آل و ایده پرداز


میرحسین موسوی: هنرمندی که وارد سیاست شد و نتوانست تا آخر راه درست را طی کند


محمدباقر قالیباف: فرماندهی که روحیه جهادی خود را هنوز هم حفظ کرده است


حسن روحانی: روحانی ِ تلاش گر ِ معتدل و علاقمند به پیشرفت

۱۳۹۳/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...