نسخه چاپی

روایت اصلاح‌طلبان از نقد و نسیه مصاحبه روحانی

طیف‌های اصلاح‌طلب ارزیابی ناامیدانه‌ای از آخرین مصاحبه تلویزیونی رئیس جمهور ارائه كرده‌اند.

طیف‌های اصلاح‌طلب ارزیابی ناامیدانه‌ای از آخرین مصاحبه تلویزیونی رئیس جمهور ارائه کرده‌اند.در این زمینه روزنامه آفتاب یزد نوشت: نتیجه مشخصی که می‌توان از اظهارات روحانی گرفت فقط انتظار بود.این روزنامه افزود: روحانی در سخنان خود ابراز نمود که دولت توانسته به وعده‌های خود به مردم تا پایان سال گذشته عمل کند. ای کاش آقای روحانی کمی در این خصوص محتاط‌تر سخن می‌گفتند و این چنین به موضوع حساس «تحقق وعده‌ها» صفر و صدی نگاه نمی‌کردند. به هر حال مقام اول اجرایی کشور نیک می‌دانند «تمام وعده‌های محقق شده» از نظر مردم خیلی معنی می‌تواند داشته باشد که فقط یکی از آن یعنی اینکه افزایش قیمت‌ها متوقف شده و این در حالیست که رشد قیمت حامل‌های انرژی مطمئناً باعث دامن زدن بر گرانی می‌شود. با توجه به اینکه حسن روحانی از شیب ملایم سخن می‌گوید باید منتظر بود تا فهمید چقدر این موضوع محقق می‌شود.

این روزنامه اصلاح‌طلب همچنین از قول فیاض زاهد (از افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی) نوشت: ترکیب کابینه روحانی ترکیب ناهمگون و غلطی است و هر چه جلوتر برود، مشکلات بیشتر خود را نمایان می‌کند.زاهد با بیان اینکه روحانی باید اعتدال را باز تعریف کند، افزود: اعتدال یعنی پرهیز از کندروی و تندروی. اما آنچه ما در حال حاضر از دولت می‌بینیم اعتدال نیست، خنثی‌سازی است. یعنی دولت، مرتب خودش را در حوزه‌های مختلف خنثی می‌کند و این ویژگی باعث می‌شود انسان‌های فرصت‌طلب خود را به این دولت نزدیک کنند. کسانی که هیچ باوری به شعارها و برنامه‌های رئیس جمهور ندارند و متأسفانه این آدم‌ها پاسخ ندادن به سؤالات و مطالبات اساسی جامعه در حوزه‌های مختلف را اعتدال می‌نامند. در واقع کسانی به دولت نزدیک می‌شوند که نه راست هستند و نه چپ. در واقع بی‌ماهیت‌اند و نیروهای بی‌ماهیت، بی‌وفاترین نیروی سیاسی و اجتماعی به قدرت مستقر محسوب می‌شوند.

از سوی دیگر علی افشاری از اعضای فراری دفتر تحکیم (شاخه حزب مشارکت) در تحلیلی نوشت: روحانی دچار خشکسالی سیاسی شده و اشاره به ناکامی در دعوت به انصراف از دریافت یارانه نمی‌کند. از فحوای حرف‌های روحانی بر می‌آید وی به انعقاد توافقنامه جامع هسته‌ای امیدوار است. او سعی کرد منتقدین و مخالفان را به اقلیتی از اصولگرایان افراطی تقلیل دهد. او تهدید کرد در صورت افزایش کارشکنی آنها مردم باید جواب‌شان را داده و خراب‌کاری‌های آنها را خنثی سازند. اما دولتی که ادعای تضارب آراء و آزاداندیشی دارد باید اصل انتقاد و مخالفت را به رسمیت بشناسد و پاسخ به منتقدان را به شیوه منطقی و مستدل بدهد.افشاری اضافه کرد: رفتار روحانی در عرصه‌‌های سیاسی و فرهنگی تاکنون نوعی دوگانگی و برخورد پوپولیستی را به اذهان متبادر کرده است. در این حوزه گفتار درمانی جواب نمی‌دهد و باید اقدامات عملی و قابل سنجش صورت بگیرد. در مجموع مصاحبه مطبوعاتی روحانی بیشتر شامل وعده‌های نسیه بود.

در همین حال سایت اصلاح‌طلب انصاف نیوز نوشت شعار روحانی متشکریم در فضای مجازی به روحانی منتظریم تغییر کرده است.از سوی دیگر روز‌آن‌لاین که مشترکاً توسط برخی عناصر اپوزیسیون و شماری از همکاران سابق نشریات اصلاح‌طلب اداره می‌شود، در تحلیلی نوشت: مصاحبه روحانی نکته تازه‌ای نداشت: آنچه در این گزارش بیش از هر چیزی مورد توجه قرار گرفت، سخنان مفصل روحانی درباره وضعیت اقتصادی و دیپلماسی خارجی دولت بود. روحانی درباره وضعیت سیاست، فشارهای روزافزون بر زندانیان جنبش سبز و فضای امنیتی حاکم سخنی نگفت.

۱۳۹۳/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...