نسخه چاپی

رسوایی مبلغان وهابی در یك برنامه تلویزیونی

مجری سرشناس عربستانی از مبلغان سلفی و وهابی كه جوانان عرب را به جنگ و خون ریزی تشویق می‌كنند، خواست مردم را به حال خود بگذارند و شر خود را كم كنند.


مجری سرشناس عربستانی از مبلغان سلفی و وهابی که جوانان عرب را به جنگ و خون ریزی تشویق می‌کنند، خواست مردم را به حال خود بگذارند و شر خود را کم کنند.
شبکه العالم گزارش داد: "داود شریان" در برنامه "الثامنه" (ساعت8 ) در شبکه تلویزیون «ام بی سی» عربستان، از دو تن از مبلغان افراطی به علت دعوت آنان از جوانان برای رفتن به جنگ در سوریه به شدت انتقاد کرد.
شریان در این برنامه خطاب به العریفی مبلغ سلفی سعودی و همتای سوری اش عدنان العرعور که مقیم عربستان است گفت: "ما از شما و اقدامات شما به تنگ آمده ایم. ما را از شر خود خلاص کنید. لعنت بر شما."
در ابتدای این برنامه، گزارشی از قسمتهای قبلی آن درباره موضوع جنگ در سوریه پخش شد. در آن قسمتها "محمد العریفی" از مبلغان سعودی یک مادر سعودی را دروغگو خطاب کرد. این مادر سعودی که با نام "ام محمد" به بینندگان معرفی شده بود، به شدت از رفتن فرزندش به سوریه ناراحت بود.
اظهارات توهین آمیز العریفی، با واکنش بسیاری در شبکه های اجتماعی همراه شد، به صورتیکه هشتگی در توییتر تحت عنوان "العریفی اشک مادر محمد را به تمسخر می گیرد" به راه افتاد. شرکت کنندگان در این فراخوان خواستار عذرخواهی و یا بازخواست العریفی شدند.

۱۳۹۳/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...