نسخه چاپی

توصیه به وزیر ارشاد درباره تذكر یك مرجع تقلید

عکس خبري -توصيه به وزير ارشاد درباره تذکر يک مرجع تقليد

رئیس مجلس شورای اسلامی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست به تذكرات ناصحانه آیت الله وحید خراسانی در مورد توزیع كتب عامه در مورد زندگانی اهل بیت از جمله زندگانی حضرت زهرا (سلام الله علیها) توجه جدی نماید.

به گزارش نما به نقل از مهر، در ابتدای جلسه روز شنبه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر به ذکر احادیثی در مقام زهرا (س) در صحن علنی مجلس پرداخت.

لاریجانی با بیان اینکه زنان موجب استقلال فکری و فرهنگی جامعه هستند، گفت: در این زمانه که ارزشها دچار غربت گردیده و به جای آزادی معنوی و صراط ولایت بی پروایی تحت عنوان فمینیسم اساس خانواده و مدل زیست بسامان انسانی را تحت تاثیر قرار داده جمهوری اسلامی ایران حضور زنان در عرصه خانواده و اجتماع را بر اساس مدل پیشروی اسلامی بنیان نهاده است.

وی با بیان اینکه روابط خانوادگی در نظام اسلامی برخلاف تصور فمینیست ها یک علقه شراکتی بر اساس منافع نیست بلکه بنیانی مقدس دارد، گفت: مرد و زن در اسلام برای استواری خانواده از بسیاری از خواسته ها گذشت می کنند تا محیط خانواده آرام، استوار و پراحترام باشد.
نماینده مردم قم در خصوص قانون حمایت از خانواده گفت: این قانون قصد پشتیبانی از چنین فکری را دارد گرچه رکن استواری خانواده در نظام اسلامی قانون معنوی است نه قانون مدنی، قانون مدنی پشتیبان ویژگی های قانون معنوی خانواده است.

لاریجانی افزود: حضور زنان در اجتماع پس از انقلاب بر مبنای سلوک اعتدالی اسلامی شکل گرفت که ریشه های آن در کاووش های نظری استاد شهید آیت الله مطهری در سالهای قبل از انقلاب ظهور یافت.

وی با تاکید بر حضور بانوان در جامعه گفت: امروز حضور بانوان در دانشگاهها بیش از نصف دانشجویان است، در مراکز پژوهشی، بیمارستانها، ادارات و سایر بخش ها نقش زنان غیر قابل انکار و غیر قابل صرف نظر است.

رئیس مجلس تاکید کرد: این حضور نه اقتباس از مدل از هم گسیخته غربی است و نه محرومیت و پرده نشینی بلکه نقش آفرینی زنان در جامعه با مقتضیات احترام برانگیز معنوی و عفیفانه است که رعایت حجاب اسلامی از مختصات این حضور مدل حضور بانوان در اجتماع است.

لاریجانی ادامه داد: گرچه در دوران های مختلف انقلاب اسلامی برخی شخصیت های سیاسی که اهلیت فرهنگی لازم ندارند در زمینه اهمیت و وجوب حجاب گاه سخنان سهل انگارانه ای زده اند که خود نشان دهنده عدم توجه به موقعیت کانونی زنان است اما تحلیل شرایط اجتماعی فرهنگی یک حرکت فرهنگی و سیاسی گسترده تری را نشان می دهد و سرمایه گذاری زیادی روی آن شده است تا از طریق امکانات متنوع از جمله رسانه ها این مدل حضور عفیفانه زنان در جامعه را با شکست مواجه نماید.

رئیس مجلس تاکید کرد: سیاستمداران، قانونگذاران و روحانیون و عموم مردم باید وظیفه خود را بشناسند و بدانند راه فاطمی در برگزیدن این مدل زیست عفیفانه بانوان است نه اقتباس های بدلی از روش های منسوخ و پرمشکل غرب.

وی در پایان از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست به تذکرات ناصحانه مرجع عظیم الشان آیت الله وحید خراسانی در مورد توزیع کتاب ها توجه جدی نماید.

آیت الله العظمی وحید خراسانی در درس تفسیر مسجد اعظم قم ارائهٔ کتب عامه از جمله کتاب در بارهٔ زندگی حضرت زهرا (س) به طریقهٔ اهل سنت را شدیدا مورد انتقاد قرار داده و گفت: در این دستگاه کتاب فروشی این زمان، کتب عامه آزادانه به این جوان‌های تحصیل نکرده در دین فروخته شده، مغز آنها پریشان شده، از یک طرف‌‌ همان سعودی بی‌عرضه رفتارش با اهل این مملکت این است که زن و مرد را در آن دستگاه متوقف می‌کند، یک ورقه او را می‌گیرد و بعد دستگاهی در این مملکت عامل فروش کتب ضاله او می‌شود.

۱۳۹۱/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...