نسخه چاپی

نائب امام علی النقی(ع) در ایران كیست؟

امام جمعه موقت تهران به مناسبت شهادت امام هادی(ع) گفت: زیارت جامعه كبیره به زمان و مكان خاصی تعلق ندارد، مرحوم آیت‌الله مرعشی در وصیت نامه خود بیان كردند كه حداقل هفته‌ای یك بار زیارت جامعه كبیره بخوانید.

به گزارش نما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در برنامه باران که به مناسبت شهادت امام هادی(ع) از شبکه قرآن و معارف سیما برگزار شد، بیان داشت: خداوند بعضی از انبیاء را در کودکی به نبوت منصوب می‌کرد تا مشخص شود که مسأله نبوت اکتسابی نیست، بعضی امامان هم در کودکی به امامت منصوب می‌شدند.

وی افزود: نخستین امامی که در کودکی به ولایت منصوب شد، امام محمد تقی(ع) و دومین امام امام هادی النقی(ع) بود که در 8 سالگی پدرشان به شهادت رسیدند و آن زمان بود که به امامت منصوب شدند.

حجت‌الاسلام صدیقی اظهار داشت: زمانی امام محمد تقی(ع) در بغداد به شهادت رسیدند امام هادی(ع) در مدینه بود، اما اطرافیان امام دیدند که امام هادی(ع) بسیار گریه می‌کنند، زمانی که دلیلش را از امام پرسیدند، ایشان فرمودند: در خودم عالمی را دیدم که قبلاً نداشتم و این همان عالم ارتباط امام با خداوند و آغاز امامت ایشان بود.

وی ادامه داد: رمز به امامت رسیدن بعضی امامان در کودکی هدایت بشر است، زیرا با این موضوع دل مؤمنان قرص و برای معاندین هم اتمام حجت خواهد شد و این به این خاطر است که همگی یقین می‌کنند که این موضوع در دست غیب است و امام(ع) بلندگوی خداوند است.

وی با بیان اینکه زمان امام هادی(ع) از نظر جو سیاسی خفقان‌ترین زمان‌ها بود، تصریح کرد: متوکل عباسی خباثت و رذالتش کم از یزید و ابن زیاد نبود، به گونه‌ای که اگر کسی نام فرزندش را علی می‌گذاشت، خانه را بر سرش خراب می‌کرد، امام هادی (ع) در این فضای خفقان کشتی دین را از این پیچ خطرناک به خوبی عبور داد.

وی ادامه داد: امام هادی(ع) با نصب وکلا و انتخاب نمایندگانی هوای شیعیان خود در سراسر جهان اسلام را داشتند که حضرت عبدالعظیم(ع) نیز از جمله نمایندگان مدال‌دار امام(ع) بود.

وی در رابطه با فضیلت و جایگاه زیارت جامعه کبیره گفت: این زیارت در میان زیارت‌ها جامعیت دارد و این جامعیت هم از نظر بیان زوایای مقام امامت است و هم از نظر اسرار امامت.

وی در پایان بیان داشت: زیارت یادگاری امام هادی(ع) اختصاص به مکان و امام خاصی ندارد، مرحوم آیت‌الله مرعشی در وصیت نامه خود دارند که حداقل هفته‌ای یک بار زیارت جامعه کبیره بخوانید، آیت‌الله بهجت نیز وقتی به حرم حضرت معصومه(س) می‌رفتند زیارت جامعه کبیره می‌خواندند.

۱۳۹۳/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...