نسخه چاپی

كتابی كه باز هم ركورد زد

آمار پرفروش‌های انتشارات سوره مهر طی سه روز نخست برگزاری بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران اعلام شد كه در آن «لشكر خوبان»، «ضد» و «زندان الرشید» ركورددار فروش بودند.

آمار پرفروش‌هی انتشارات سوره مهر در سه روز نخست ایام برگزاری نمایشگاه کتاب اعلام شد که در این فهرست، کتاب‌های «لشکر خوبان»، «ضد»، «فیض بوک»، «اقلیت»، «زندان الرشید» و «املت دسته‌دار» در صدر هستند.

به گزارش تسنیم، همچنین براساس اعلام میزان فروش سوره مهر الکترونیک نیز اقبال مخاطبان بیشتر با «لشکر خوبان» بوده است. این انتشارات طی ایام برگزاری نمایشگاه کتاب نسخه دیجیتال اثر معصومه سپهری را با قیمت 50 هزار ریال در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

این کتاب حاوی خاطرات مهدی قلی رضایی، از رزمندگان اطلاعات عملیات در دوران دفاع مقدس است که معصومه سپهری؛ نویسنده خاطرات نورالدین عافی در کتاب «نورالدین پسر ایران» آن را نوشته است.

«لشکر خوبان» حاوی خاطرات لشکر 31 عاشورا است و به همین دلیل با خاطرات مهدی و حمید باکری نیز گره خورده است. مهدی‌قلی رضایی، راوی اثر، در زمان ورود به جنگ نوجوان بوده در نتیجه خاطرات او سرشار از شیطنت نوجوانی است که به مرور در مواجهه با سختی‌های طاقت‌فرسای صحنه نبرد جای خود را به استقامت یک رزمنده می‌دهد.

مقدمه معصومه سپهری نویسنده اثر بر این کتاب نشان از تأثیری است که خود از رویارویی خاطرات راوی گرفته است. وی با سطرهای این کتاب، بهترین روزها و بهترین تصمیم‌ها را تجربه کرده است. نتیجه زحمات دوساله او کتابی است که از آن انتظار دارد خواننده را از پرسه زدن در کلمات خیالی به واقعیت زندگی در سال‌های جنگ ببرد و راهی نو در زندگی‌اش بگشاید.

مقام معظم رهبری در یادداشتی که فروردین ماه سال جاری بر کتاب لشکر خوبان نوشتند و به تازگی از آن رونمایی شد، فرموده‌اند: «این نیز بخشی از آن تصویر عظیم و باشکوهی است که ما همواره آن را از دور دیده و تحسین کرده و بزرگ شمرده‌ایم بی آن که از ریزه‌کاری‌ها و نقش‌های معجزه‌آسای تشکیل‌دهنده آن و رنگ آمیزی‌های بی‌نظیر جزء جزء آن، به درستی خبر داشته باشیم. این کتاب شرح این ریزه‌کاری‌های حیرت‌انگیز در بخشی از این تابلوی ماندگار و تاریخی است. آنچه درباره عملیات بدر و والفجر 8 و کربلای 5 و کربلای 4 و بیت‌المقدس 2 و 3 در این کتاب آمده از بخش‌های برجسته‌تر آن است.

۱۳۹۳/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...