نسخه چاپی

اصغر جهانگیر: سازمان زندان‌ها محل آزمون و خطا نیست

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی كشور با تاكید بر اهمیت اجرای عدالت در جامعه، این سازمان را از مهمترین نهادهای مجری عدالت در جامعه خواند.

به گزارش نما، اصغر جهانگیر در جمع مدیران ستادی ‎و استانی سازمان زندان‎ها با اشاره به جایگاه این سازمان در نظام عدالت کشور، اظهار کرد: به جرات می‎توان گفت که سازمان زندان‌ها یکی از مهم‌ترین سازمان‎ها از نظر تاثیرگذاری اجرای عدالت در جامعه است.

وی ادامه داد: سازمان زندان‌ها محل آزمون و خطا نیست؛ بنابراین نظام زندانبانی باید با ارتقای آموزش و ارایه آموزش‌‏های مستمر، برای پویایی هرچه بیشتر تلاش کند.

مشاور رییس قوه قضاییه با تشریح موقعیت‏‌های مختلفی که هر سازمان امکان مواجه با آن‌ها را دارد، تصریح کرد: باید با استفاده از تجاربی که در اختیار داریم، بکوشیم نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنیم تا از فرصت‎سوزی‏ که مهمترین آفت اداری است، مصون بمانیم.

رییس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه در ادامه سخنانش، قانونگرایی و ترویج فرهنگ قانونمداری را رسالتی مهم برشمرد و ادامه داد: تجاوز به قانون، عامل توسعه بزهکاری در جامعه است.

وی اضافه کرد: امروز نظام ما دشمنان قسم‌خورده‎‌ای دارد که توجه به این امر، مسئولیت ما را دوچندان می‏‌کند؛ زیرا اگر نتوانیم نقاط ضعف خودمان را بشناسیم دچار مشکل خواهیم شد؛ هرچند عوامل خارجی در ایجاد مشکلات سهیم هستند، اما نباید از خودمان هم غافل شویم.

این مقام عالی قضایی همچنین با اذعان به سختی کار زندانبانی، اظهار کرد: باید متغیرهای بحران‎ساز را شناسایی و مهار کنیم و البته در تصمیم‏‌گیری‌هایمان باید رضای حق را در نظر بگیریم.

وی با تاکید بر اهمیت نیروی انسانی در سازمان زندان‌ها بیان کرد: باید تلاش کنیم نیروی انسانی سازمان زندان‌ها از لحاظ روحی تقویت شود.

جهانگیر در ادامه سخنانش با یادآوری نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی»، گفت: در بخش فرهنگی کارهای زیادی می‎توانیم انجام دهیم که البته مستلزم یک تلاش جهادی است.

وی با بیان اینکه این نظام متعلق به حضرت ولیعصر(عج) است، تصریح کرد: خشنودی امام زمان (عج) و نایب بر حقشان قطعا تاثیر معنوی بسزایی در کار ما خواهد گذاشت که بر این اساس همه باید تلاش جدیدی را شروع کنیم.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان زندان‌ها در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه زندان محلی برای مجازات نیست، یادآور شد: زندان محلی برای اداره کسانی است که بر طبق قانون اصلاح رفتار و تربیت آن‌ها به ما سپرده شده است.

مشاور رییس قوه قضاییه تصریح کرد: باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم که تنها ابزار ما برای اصلاح و تربیت محدودیت آزادی مجرمان است نه محدودیت‏‌های دیگر و اگر محدویت‌های دیگر وجود دارد باید در رفع آن بکوشیم.

وی تصریح کرد: البته باید به این نکته توجه داشت که اصلاح و تربیت زندانیان برای بازگشت سعادتمندانه به جامعه با حرف و شعار محقق نخواهد شد، بلکه باید در عمل، عملکرد اثربخشی داشته باشیم.

۱۳۹۳/۲/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...