نسخه چاپی

آیت الله موحدی كرمانی:

مسئولان نمایشگاه كتاب، كتاب‌های مفید را به جامعه عرضه كنند

عکس خبري -مسئولان نمايشگاه کتاب، کتاب‌هاي مفيد را به جامعه عرضه کنند

امام جمعه موقت تهران گفت: : مسئولین نمایشگاه بین‌المللی كتاب باید بر كتابها نظارت داشته باشند تا كتابهایی مفید و انسان ساز به مردم جامعه عرضه شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، آیت الله محمد علی موحدی کرمانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و امام جمعه موقت تهران در مراسم بزرگداشت مقام معلم که در سالن بصیرت دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد، گفت: می‌گویند انسان اشراف مخلوقات است، اما این صحیح نیست چرا که اشراف مخلوقات عقل است.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم به عقل خطاب می‌کند که کسی که خلاف عقل پیش رود دچار عقاب و کسی که از عقل پیروی کند دچار ثواب می شود.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: انسان اگر از عقل پیروی کند در آن صورت اشراف مخلوقات می‌شود همانطور که عقل در وجود انبیا الهی و معصومین تجلی یافت.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: شغل معلمی از این جهت شغلی شریف است که معلم عقلی را که آن دست یافته به دیگران نیز بسط می دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت خاطر نشان کرد: پیامبران همه سعی خود را بر این امر نهادند که قوه عقل انسان ها را تحریک و آنها به فکر بیاندازند . آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه سلمان و ابوذر را تعقل آنها به این جایگاه رساند گفت: امام رضا(ع) فرمودند: عبادت صرفا نماز و روزه نیست بلکه عبادت تعقل کردن در امور الهی بالاتر از آنهاست.

امام جمعه موقت تهران افزود: انبیا با تعلیم انسان‌ها در صدد بودند تا آنها را از ظلمت به نور دعوت کنند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: مسئولین باید بر کتابها نظارت داشته باشند تا کتابهایی مفید و انسان ساز به مردم جامعه عرضه شود.

آیت الله موحدی کرمانی با تاکید بر تهاجم فرهنگی دشمنان ضد نظام اسلامی ادامه داد: کار فرهنگی، کاری بسیار دشوار است و باید بسیار مراقب تحرکات دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی باشیم.

در پایان این مراسم از اساتید نمونه دانشگاه جامع امام حسین(ع) تقدیر شد و همچنین سرلشکر سید یحیی صفوی به عنوان استاد ممتاز این دانشگاه برگزیده و مورد تجلیل قرار گرفت.

۱۳۹۳/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...