نسخه چاپی

سرمربی‌آمریكا:میخواهیم از ایران انتقام‌بگیریم

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: می‌خواهیم در اردوی تداركاتی هم آماده شویم و هم از ایرانی‌ها انتقام بگیریم.

به گزارش نما به نقل از فارس، تیم ملی والیبال مردان آمریکا در چهار دیدار از نهم تا شانزدهم آگوست (18 تا 21 شهریور ماه) در سالن‌های والیبال در محدوده کالیفرنیای جنوبی از ایران پذیرایی خواهد کرد. این مسابقات به هر دو تیم کمک خواهد کرد تا خود را برای رقابت‌های قهرمانی والیبال مردان جهان که از در لهستان برگزار می‌شود، آماده کنند.

جان اسپراو، سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا در این باره گفت: تیم ملی والیبال آمریکا که در رده چهارم رنکینگ والیبال دنیا قرار دارد، در نظر دارد پس از شکست مقابل این تیم آسیایی در رقابت‌های جام قهرمانان قاره‌ها 2013 انتقام بگیرد. ایران اخیرا در این مسابقات در ژاپن، آمریکا را مغلوب کرده است. آنها بسیار بهتر از قبل شده‌اند و ما آنها را دست کم نگرفته و واقعاً آنها را جدی می‌گیریم. در رقابت‌های قهرمانی جهان که پاییز در لهستان برگزار می‌شود، در یک گروه هستیم و از این مسابقات برای شناسایی آنها استفاده می‌کنیم.

ایران در سال‌های اخیر پیشرفت کرده است و در سال 2011 برای اولین بار قهرمان آسیا شد و به رقابت‌های جام‌جهانی والیبال راه یافت که در آن مسابقات ژاپن، صربستان، لهستان، آرژانتین و مصر را شکست داد. این تیم قهرمانی در آسیا را در سال 2013 تکرار کرد و برای اولین بار راهی لیگ جهانی شد و در رده نهم ایستاد. ایران مقابل صربستان، ایتالیا، آلمان و کوبا به برتری رسید.

ایران با صدرنشینی در گروه B در رقابت‌های مقدماتی آسیا جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را به دست آورد. تیم ملی ایران نیز سرمربی جدیدی به نام اسلوبودان کواچ صربستانی را به خدمت گرفته است که پس از خولیو ولاسکو که ایران را به مقصد آرژانتین ترک کرد، کارش را در آوریل شروع کرد.

تیم ملی والیبال آمریکا اولین فصلش را با اسپراو پشت سر گذاشت. آنها توانستند برای اولین بار پس از سال 2007 قهرمان رقابت‌های کونکاکاف شوند. این تیم سه بازیکن از گروهی که قهرمان المپیک 2008 شد، به نام‌های دیوید لی، رید پریدی و سین رونی را در اختیار دارد، اما بازیکنان جوان این تیم از جمله میکا کریستنسن، اریک شوجی، فوتی تاوانا نیز بسیار قدرتمند هستند. مت اندرسون، دارنده دو عنوان بهترین ورزشکار داخل سالن سال آمریکا نیز حضور مهمی در این تیم دارند.

۱۳۹۳/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...