نسخه چاپی

نظر سینماداران در پی اظهارات فرمانده ناجا

در پی جدیدترین‌اظهارات فرمانده نیروی انتظامی درباره پخش فوتبال جام جهانی در سینماها، برخی سینماداران نظرات‌شان را مطرح كردند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: در پی جدیدترین‌اظهارات فرمانده نیروی انتظامی درباره پخش فوتبال جام جهانی در سینماها، برخی سینماداران نظرات‌شان را مطرح کردند.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده ناجا اخیرا درباره پخش مسابقات فوتبال جام‌جهانی در سینماها اظهار نظر کرده است و گفته است:« مسئله ما این است که ضوابط اخلاقی در این مکان رعایت شود. »

باید مدرکی ارایه شود

مدیر سینما «استقلال» در این زمینه گفت: هرگونه صحبت درباره بروز ناهنجاری در سینماها هنگام پخش مسابقات فوتبال بهتر است براساس مدرک و به طور مستند باشد.

پاسبانیان بیان کرد: این ناهنجاری‌هایی که اشاره می‌شود در گذشته رخ داده نمیدانم در کجا اتفاق افتاده، اما مسئله این است که الان در سینماها اعضای خانواده در کنار یکدیگر فیلم تماشا می‌کنند و این فیلم می‌تواند به فوتبال هم تغییر پیدا کند.

او گفت: نظر اکثریت براین است که اتفاقا وقتی خانواده و خانم‌ها در سالن‌ سینما حضور داشته باشند،به حرمت حضور آن‌ها اتفاقات یا حرف‌هایی که از سوی آقایان ممکن است پیش آید را شاهد نخواهیم بود.

پاسبانیان با تأکید بر اینکه باید هر مسئله‌ای که مطرح می‌شود مدرکی هم برای آن باشد و مشخص شود که در کدام سینما چه اتفاقی افتاده است، گفت: در گذشته اولین مشکلی که برای پخش مسابقات فوتبال در سینماها پیش آمد به این دلیل بود که تلویزیون برای نمایش مسابقات پول پرداخت کرده بود و این مسئله مطرح بود که چرا سینماها مسابقات را پخش می‌کنند و بلیت هم می‌فروشند.

او گفت: به این ترتیب تصور می‌کنم دوستان خیلی موافق پخش فوتبال در سینماها نیستند و بیشتر بهانه‌تراشی می‌کنند.

می‌خواستیم فضای سالم را به سینما بیاوریم

مدیرعامل موسسه تصویرشهر هم گفت: اگر پخش مسابقات فوتبال در سینماها باعث لطمه زدن به بحث امنیت شود اصراری بر این کار نداریم.

سید هادی منبتی ادامه داد: ما اصراری برای پخش مسابقات فوتبال در سالن‌های سینما نداریم و این طور نبوده که تصور شود که دنبال کسب درآمد از طریق پخش مسابقات فوتبال هستیم.هرچند سالن‌های سینما با توجه به فروش کم در فصل‌های آتی اکران به درآمدزایی نیاز دارند.

او گفت: اگر دنبال این بودیم که مسابقات فوتبال جام جهانی را در سینماها برای خانواده‌ها پخش کنیم بیشتر با این هدف بوده که فضا و محیطی سالم و ایمن و کنترل شده آماده شود تا هیجانات اجتماعی ناشی از این مسابقات در آنجا تخلیه شود.

منبتی با اشاره به اینکه موافقتی با حضور فقط آقایان در سالن‌های سینما برای تماشای مسابقات فوتبال نیست‌، تاکید کرد: برای آقایان چنین فضایی در استادیوم‌های ورزشی فراهم بوده است که البته فضای ناسالمی است و ما مایل نبودیم این فضای ناسالم را به محیط سینما که خانوادگی و سالم است بکشانیم.

مدیرعامل موسسه تصویر شهر ادامه داد: ما قصد داشتیم کمک یار نیروی انتظامی و دیگر مسئولان حوزه تامین امنیت اجتماعی باشیم و اگر پخش مسابقات فوتبال در سینماها باعث لطمه زدن به این امنیت شود اصراری به آن نداریم.

منبتی در بخش پایانی سخنانش مطرح کرد:ما حاضریم دوستان را راهنمایی کنیم و تجربیات خود را برای اینکه این کار با آسیب‌های کمتری از نظر آنها انجام شود‌، در اختیارشان قرار دهیم ولی در نهایت اگر از طرف وزارت ارشاد و اماکن تصمیم بر این شود که مسابقات فوتبال در سینماها پخش نشود بر این موضوع اصرار نخواهیم کرد.

محمدقاصد اشرفی رئیس انجمن سینماداران کشور هم هر گونه اظهارنظر در این‌باره را به بعد از پیگیری جلسات مسئولان در وزارت ارشاد برای پخش مسابقات فوتبال در سینماها موکول کرد.

به گزارش ایسنا، احمدی‌مقدم با اشاره به اتفاقات رخ داده در سینماهای محل پخش فوتبال در گذشته به تازگی گفت: در آنجا پایکوبی و رفتارهای ناهنجار صورت می‌گرفت، به گونه‌ای که هنگامی که اعلام کردیم این سینماها فقط برای آقایان باشد دیگر کسی نیامد و این نشان می‌دهد که ممکن است سینماها بستری برای بروز ناهنجاری‌های رفتاری شوند و ما نباید به آن دامن بزنیم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه اگر این مسئله قابل کنترل باشد ناجا در مسئله پخش کردن یا نکردن فوتبال مداخله نمی‌کند، گفت: اما باید مسائل اخلاقی رعایت شود و کانونی برای بروز رفتارهای ناهنجار نباشد.

۱۳۹۳/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...