نسخه چاپی

فضای آزاد برای فتنه گران و ممانعت از حضور منتقدان دولت

با تغییر یافتن روسای تعداد زیادی از دانشگاههای كشور به نظر می رسد فاز بعدی اقدامات در دانشگاهها و ایجاد تغییرات سیاسی در حال كلید خوردن است .

به گزارش سراج24 ، پس از ممنوع شدن نماییش مستند « من روحانی هستم » و سخنرانی سعید زیبا کلام در دانشگاههای کشور ، تغییرات دیگری در راه است که نشان می دهد فضا برای حضور فتنه گران و یا حامیان آنها در دانشگاهها در حال فراهم شدن است . چند روز پیش بود که حضور محمد خاتمی یکی از سران فتنه 88 در دانگشاه شهید بهشتی به موضوع و سوژه داغ رسانه ها تبدیل شد . رسانه ها و نمایندگان مجلس و کارشناسان سیاسی به شدت به این موضوع واکنش نشان داده و خواستار برخورد مجلس با وزیر علوم در این خصوص شدند.

با این حال حضور افرادی چون خاتمی در دانشگاهها تنها آغاز گر پروژه جدید تندروهای اصلاح طلب برای تسخیر دوباره فضای دانشگاهها است .

چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه از چند تن از فعالان و حامیان فتنه در دانشگاه خوارزمی دعوت شده تا به مناسبت روز معلم سخنرانی داشته باشند . با پیگیری های دانشجویان فعال تشکل ها و همچنین برخی از اساتید، سخنرانی مصطفی ملکیان در دانشگاه خوارزمی لغو شده است، اما همچنان «غلامرضا ظریفیان» به عنوان یکی از سخنرانان در مراسم حضور خواهد یافت.

اگرچه این برنامه مصطفی ملکیان لغو شده است، اما گروه فلسفه و حکمت اسلامی دانشگاه اصفهان در نظر دارد سه شنبه، 16 اردیبهشت ماه جلسه سخنرانی با عنوان «اخلاق متجددانه» با حضور ملکیان در این دانشگاه برگزار کند.

به نظر می رسد فتنه‌گران با انتخاب دانشگاه ها به عنوان تریبون و همچنین استفاده از نفوذ خود در وزارت علوم، به دنبال پیگیری مواضع و تبلیغ افکار ضد دین و ضد نظام خود در دانشگاه‌ها هستند.

اگرچه دانشجویان هربار با اعتراض ای برنامه ها را لغو می کنند اما وزارت علوم برنامه ای برای نظارت و یا لغو این برنامه ها در نظر نگرفته است؛ حتی شنیده می‌شود برنامه ملکیان در دانشگاه خوارزمی با همکاری مستقیم وزارت علوم انجام شده است.

این در حالیست که سخنرانان و فعالن سیاسی اصولگرا در فضای جدید سیاسی موجود در دانشگاهها نمی توانند برای سخنرانی و یا شرکت در مراسم های پرسش و پاسخ دانشجویی در دانشگاهها حضور یابند .

چندی پیش با وجود اعلام برخی سایت ها مبنی بر سخنرانی دکتر سعید زیباکلام در دانشگاه پیام نور گنبد، سایت رسمی دانشگاه پیام نور گنبد طی اطلاعیه ای اعلام کرد: "بنابه اعلام برخی سایت های خبری مبنی بر سخنرانی آقای دکتر سعید زیباکلام در دانشگاه پیام نور گنبد، به اطلاع دانشجویان می رساند در مورخه 93/1/21 این جلسه سخنرانی برگزار نمی شود".

این سخنرانی که قرار بود در سالن همایش‌های آموزش و پرورش شهرستان فسا صورت گیرد، به دلیل نگرانی مسئولان دانشگاه از انتقادات احتمالی دانشجویان و سخنران جلسه به دولت تدبیر و امید، لغو شد.

۱۳۹۳/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...