نسخه چاپی

2 طلا و یك نقره در پایان روز نخست

در پایان روز نخست رقابت‌های كشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان آسیا در كره‌جنوبی حبیب‌الله اخلاقی و هادی علیزاده پورنیا در 84 و 74 كیلو صاحب مدال طلا شدند و افشین بیابانگرد در 66 كیلو به مدال نقره دست یافت.

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، در پایان روز نخست رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان آسیا که از ظهر امروز(پنجشنبه) در شهر گومی کره‌جنوبی آغاز شده بود، حبیب‌الله اخلاقی و هادی علیزاده پورنیا فرنگی‌کاران اوزان 84 و 74 کیلوگرم کشورمان صاحب مدال طلا شدند و افشین بیابانگرد در 66 کیلو به مدال نقره بسنده کرد.

هادی علیزاده پورنیا در 74 کیلو که در دور اول استراحت داشت در دور دوم مقابل رمضی صلاح المعارفی از اردن در دو تایم با نتایج مشابه یک بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله و در نخستین تجربه حضورش در این مسابقات نیز مقابل هایلانگ تیان از چین در دو تایم و با نتایج مشابه 2 بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد.

علیزاده برای کسب نشان طلا به مصاف تاکه هیرو کاناکوبو از ژاپن رفت که در 2 تایم و با نتیجه 2 بر صفر و به پیروزی رسید و نخستین مدال طلا را برای کشورمان به ارمغان آورد.

در این وزن 13 کشتی‌گیر حضور داشتند که هایلانگ تیان از چین و آست عادیل‌اف از قزاقستان صاحب نشان برنز شدند.

سال گذشته محسن قاسمی نیز در 74 کیلو صاحب نشان طلا شده بود.

حبیب‌الله اخلاقی در 84 کیلو در دور نخست مقابل تائیچی اوکا از ژاپن در دو تایم با نتایج مشابه یک بر صفر به پیروزی رسید و در دور دوم نیز نزار صلاح از سوریه را در دو تایم با نتایج مشابه یک بر صفر شکست داد و راهی نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله نیز مقابل نینگ دان از چین در دو تایم و با نتایج یک بر صفر و 2 بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت.

اخلاقی در دیدار پایانی هم در دو تایم با نتیجه 2 بر صفر و یک بر صفر از سد بشیکی سالادزه از ازبکستان گذشت و کشورمان را صاحب دومین مدال طلا کرد.

در این وزن 15 کشتی‌گیر حضور داشتند که مدال‌های برنز به نینگ دوآن از چین و ماکسات از قزاقستان رسید.

داود اخباری نیز سال گذشته نشان طلای این وزن را کسب کرده بود.

افشین بیابانگرد در 66 کیلو پس از استراحت در دور نخست در دور دوم و مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل جانگ‌کیو یان از کره‌جنوبی با نتیجه یک بر صفر و 5 بر صفر به پیروزی رسید و به نیمه‌نهای راه یافت. بیابانگرد در این مرحله نیز در 2 تایم و با نتایج یک بر صفر و 3 بر یک از سد ولادیمیر پوگودین از ازبکستان گذشت و راهی دیدار پایانی شد، اما در این مرحله در 3 تایم و با نتایج 2 بر صفر، صفر بر یک و صفر بر یک مغلوب پان ژنگ از چین رفت و از کسب نشان طلا بازماند و به مدال نقره بسنده کرد.

سال گذشته ایران در این وزن توسط علی محمدی صاحب نشان طلا شده بود.

ولادیمیر پوگودین از ازبکستان و یلدار کایراتوف از قزاقستان نیز صاحب مدال‌های برنز 66 کیلو شدند. در این وزن 11 فرنگی‌کار روی تشک رفتند.

در 60 کیلو حمید زارع در دور نخست مقابل ین چائو از تایوان در دو تایم با نتیجه 2 بر صفر و یک بر صفر به پیروزی رسید. وی در نخستین تجربه حضورش در این مسابقات در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل لیانگ ما از چین با نتیجه یک بر 5 و صفر بر یک مغلوب شد و با شکست حریفش در دور بعد مقابل کشتی‌گیر قزاق شانس کسب مدال برنز را هم از دست داد. زارع در نهایت هفتم شد.

سال گذشته ایران در این وزن عبدالمحمد پاپی صاحب مدال برنز شده بود.

در 55 کیلو محسن حاجی‌پور که سال گذشته به مدال برنز رسیده بود در دور اول مقابل آرتور آمبتکالیف از قزاقستان در 3 تایم و با نتایج 3 بر صفر، صفر بر 2 و 3 بر یک به برتری رسید، اما در دور دوم مقابل المورات تاسمراداف از ازبکستان با نتایج یک بر یک و صفر بر یک مغلوب شد که با حضور حریفش در فینال کار را در گروه بازنده‌ها برای کسب نشان برنز ادامه داد، اما در جدول شانس مجدد در 3 تایم و با نتایج یک بر 3، 3 بر صفر و صفر بر 2 مقابل جاگیندار سینگ از هند مغلوب شد و شانس کسب نشان برنز را هم از دست داد تا وداعی تلخ با مسابقات داشته باشد. حاجی‌پور به مقام هشتم رسید.

* نتایج انفرادی 5 وزن اول این مسابقات به شرح زیر است:

55 کیلو: 1- جانگ‌بایک لی (کره جنوبی) 2- المورات تاسمراد‌اف(ازبکستان) 3- کانی‌بیک زولچوبیکوف (قرقیزستان) و شوتا تانوکورا(ژاپن) ... 8- محسن حاجی‌پور (ایران)

60 کیلو: 1- یربول کانی راتوف(قرقیزستان) 2- کازوما کوراموتو(ژاپن) 3- سنگ جائه وو(کره جنوبی) و آتی کوچوکولوف(قرقیزستان) و 7- حمید زارع (ایران)

66 کیلو: 1- پان ژنگ (چین) 2- افشین بیابانگرد (ایران) 3- ولادمیر پوگودین (ازبکستان) و یلدار کایراتوف (قزاقستان)

74 کیلو: 1- هادی علیزاده پورنیا (ایران) 2- تاکه‌هیرو کاناکوبو (ژاپن) 3- آست عادیل‌اف (قزاقستان) و هایلانگ تیان (چین)

84 کیلو: 1- حبیب‌الله اخلاقی (ایران) 2- بشیکی سالادزه(ازبکستان) 3- یری‌ژپوف ماکسات (قزاقستان) و نینگ دوآن (چین)

مسابقات اوزان 96 و 120 کیلوگرم فردا (جمعه) برگزار می‌شود که داود گیل‌نیرنگ و محمد قربانی به مصاف حریفان آسیایی خود می‌روند.

۱۳۹۰/۱۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...