نسخه چاپی

مخالفت برخی‌مساجد با برگزاری‌ختم قادری

عکس خبري -مخالفت برخي‌مساجد با برگزاري‌ختم قادري

ازدحام جمعیت به حدی بود كه نیروی انتظامی برای روان سازی ترافیك میدان 7 تیر مجبور به بستن قسمتی از میدان شد تا به حاضران آسیبی نرسد.


به گزارش نما به نقل از ایسنا، مراسم ختم ايرج قادري دیروز(جمعه) با ازدحام بسيار مردم علاقه‌مند به اين هنرمند فقيد، در مسجد الجواد تهران برگزار شد.

در اين مراسم كه قرار بود از ساعت 18:30 برگزار شود، در كنار جمع كثيري از علاقه‌مندان به اين كارگردان سينما، برخي از هنرمندان قديمي و چند چهره جديد سينما و تلويزيون نيز حضور داشتند.

ازدحام جمعيت به حدي بود كه نيروي انتظامي براي روان سازي ترافيك ميدان 7 تير مجبور به بستن قسمتي از ميدان شد تا به حاضران آسيبي نرسد.

مراسم ختم ايرج قادري كه چند روز پيش در گذشته بود،‌ در سالن اجتماعات مسجد الجواد برگزار شد اما جمع يكي، دو هزار نفره از علاقه‌مندان وي با حضور در خيابان منتهي به سالن اجتماعات مسجد، شعرها و ترانه‌هايي را براي يادآوري خاطره اين هنرمند قديمي مي‌خواندند و عكس‌هاي قديمي و جديد وي نيز در دستان جمعيت ديده مي‌شود.

ازدحام جمعيت و حضور مردم در قسمت مردانه سالن اجتماعات مسجد الجواد علاوه بر آنكه باعث مشكلات بسياري در رفت و آمد حاضران شده بود، باعث شد كه حتي پسر وي نيز در فشار شديدي وارد سالن شود اما پس از مدتي كوتاه، مسئول سالن اجتماعات از مردم خواست كه هر چه سريع‌تر محل را ترك كرده چرا كه ازدحام جمعيت بيش از حد است و احتمال خطر وجود دارد.

نوع ادبيات وي در بخشي از سخنانش به شكلي بود كه باعث شد برخي از هواداران ايرج قادري از رفتار وي ناراحت شوند اما در نهايت پسر مرحوم قادري با كمك مسئولان سالن و همچنين مردم از مسجد خارج شد.

در مراسم ختم ايرج قادري، مرتضي و مصطفي شايسته، هارون يشايايي، اسدالله يكتا، ماهچهره خليلي، حبيب اسماعيلي، جمشيد مشايخي، ملكه رنجبر، علي علايي، ولي‌الله مومني،‌ داريوش اسدزاده، محرم بسيم، احمد ايران‌دوست، پوري بنايي و تعداد بسيار زياد هنرمندان قديمي سينما و تلويزيون كشور حضور داشتند كه البته بسياري از آن‌ها پس از مشاهده ازدحام جمعيت و با توصيه برخي همراهان‌شان، پس از لحظاتي حضور در بين دوستداران ايرج قادري محل را ترك كردند.

چرا برخی از مساجد برای برگزاری مراسم ختم ایرج قادری همکاری نکردند

بهزاد جوانبخش بازیگر قدیمی سینمای ایران که از رفقای نزدیک ایرج قادری بود و بازی اش در نقش افسر آگاهی در «تاراج» هیچ گاه از خاطر مخاطبان نخواهد رفت گفت: گله ای دارم از برگزارکنندکان مراسم ختم که چرا جای بزرگتری را برای برگزاری مراسم درنظر نگرفتند. البته خودم هم تا حدودی از دلایل این امر آگاهی دارم. مساله اینجاست که بسیاری از مساجد هم برای برگزاری مراسم ختم ایرج قادری همکاری نکردند. چرا هیچ کدام از مساجد بزرگ برای برگزاری مراسم ختم ایرج قادری همکاری نکردند؟! خودِ من به مساجد بزرگتری زنگ زدم و از آنها خواستم که شرایط برگزاری ختم ایرج را فراهم آورند؛ به عنوان مثال مدیریت مسجد نور صریحا گفت نمی تواند امنیت مراسم را برقرار کند. این زیاد خوب نیست که برای برگزاری مراسم ختم یک مسلمان نتوانی یک مسجد بزرگ در اختیار داشته باشی.

۱۳۹۱/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...