نسخه چاپی

كامران دانشجو از دانشگاه احمدی‌نژاد كنار رفت

مدیركل دفتر گسترش آموزش عالی از انصراف كامران دانشجو خبر داد و گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره دانشگاه منتسب به احمدی‌نژاد یك مجوز یك خطی است.

به گزارش نما، دکتر سید حسین حسینی در گفتگو با همشهری در این باره گفت: آنچه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره دانشگاه منتسب به محمود احمدی‌نژاد تصویب کرده، یک جمله کلی است و عبارت از این است که یک دانشگاه به مسئولیت آقای احمدی‌نژاد می‌تواند در تهران ایجاد شود.



مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی اصلاً نام دانشگاه مربوط به محمود احمدی‌نژاد را تصویب نکرده است که اکنون از آن تحت عنوان «ایرانیان» نام برده می‌شود.



وی خاطرنشان کرد: در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ذکر شده که اساسنامه دانشگاه به مدیریت احمدی‌نژاد باید به تأیید وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برسد که این اساسنامه به تأیید وزرای وقت علوم و بهداشت رسیده است اما با این حال، مغایرت‌هایی با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد.



حسینی با یادآوری اینکه هیئت موسس موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی باید حداقل بین 5 تا 7 عضو داشته باشند، گفت: طراحان دانشگاه مربوط به احمدی‌نژاد نیز ترکیب 5 نفره‌ای به عنوان هیئت موسس معرفی کرده بودند اما کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وقت، انصراف خود از عضویت در هیئت موسس را اعلام کرده بود. که با این انصراف، یک مشکل به مشکلات قانونی تأسیس این دانشگاه اضافه شد.



مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی افزود: همچنین حضور یک روحانی در ترکیب هیئت موسس دانشگاه وابسته به احمدی‌نژاد رعایت نشده است و همچنین اعضای هیئت موسس این دانشگاه به تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی نرسیده‌اند.



وی با اشاره به فعالیت غیرقانونی دانشگاه منتسب به احمدی‌نژاد با عنوان «ایرانیان» به همشهری آنلاین گفت: موسسه‌ای با نام «ایرانیان» در حوزه آموزش عالی مجازی از سال‌ها پیش با مجوز در حال فعالیت است. بنابراین دانشگاه یا موسسه آموزش عالی دیگری با این نام مجوز فعالیت ندارد.

۱۳۹۳/۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...